וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע המיליארדר קרל אייקאן מונה ליו"ר של חברת הביוטכנולוגיה אימקלון; המנכ"ל הזמני הודח

TheMarker

25.10.2006 / 15:11

המינוי מעניק לאייקאן שליטה בחברה, שהשתחררה לאחרונה משערוריית המסחר לפי מידע פנים



הקרב בין החודשיים על השליטה באימקלון סיסטמס, הסתיים בנצחונו של המשקיע המיליארדר קרל אייקאן. אייקאן הדיח את המנכ"ל הזמני של חברת הביוטכנולוגיה, ג'וזף פישר, ותיכנן את מהלך בחירתו לתפקיד היו"ר.



המינוי מעניק לאייקאן שליטה ברורה בחברה. אימקלון ספגה ביקורת מצד מועצת המנהלים שלה, על שהיא אינה מצליחה להרחיב את מכירות המוצר היחיד שלה - תרופת הסרטן ארביטוקס. אייקאן הגדיל את אחזקותיו בחברה מאז אוגוסט, ועשה מאמצים להחליף את המנכ"ל הזמני במנכ"ל מנוסה מתחום הביוטכנולוגיה.



אייקאן מתכוון גם לחקור מדוע הידרדרה מערכת היחסים בין אימקלון לבריסטול-מאיירס סקוויב - שותפתה בשיווק הארביטוקס.



מייסד אימקלון, סם ואקסל, מרצה עונש מאסר של 7 שנים, בגלל חלקו בשערוריית המסחר על פי מידע פנים במניות החברה, בו הסתבכה גם כוהנת עיצוב הבית האמריקאית, מרתה סטיוארט. ב-2001, הכינה אימקלון מסמכים ל-FDA בנוגע לאישור הארביטוקס. בדצמבר 2001, כשנודע לסם וקסאל באי-מייל מעורך דין כי ה-FDA עומד לדחות את הבקשה לדון בתרופה, שהיתה כתובה בצורה מרושלת, מיהר להתקשר לבני משפחתו ולהזהירם. וקסאל ואחיו, הרלן וקסאל, מכרו מניות בשווי של כ-150 מיליון דולר בשבועות שקדמו לדחיית הבקשה. בתו של וקסאל, אליזה, מכרה מניות של אימקלון בשווי 2.5 מיליון דולר ב-27 בדצמבר, בעקבות שיחת הטלפון אליה. באותו יום ממש ניסתה סטיוארט, ידידת המשפחה, למכור מניות אימקלון שהיו בידה - ניסיון שעלה לה בשנת מאסר.



אימקלון, שרק לאחרונה השתחררה משערוריית המסחר לפי מידע פנים, מתמודדת עתה עם בעיה חדשה. בחודש שעבר קבע שופט פדרלי בניו יורק כי שלושה מדענים ישראלים ממכון ויצמן הם הבעלים האמיתיים על הפטנט על ארביטוקס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully