וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקאים: תעשיות מלח איבדה את זכות הסירוב; אנחנו מקדמים מכירת מניות הפועלים לשרי אריסון

אורה קורן

25.10.2006 / 17:30

עורך דינם של האמריקאים: תעשיות מלח לא השיבה על ההצעה להצטרף לעסקה לפי חלקה היחסי בגרעין השליטה בבנק



האמריקאים המחזיקים כ-5.5% ממניות השליטה בבנק , הוציאו מכתב לחברת , בו ציינו כי החברה איבדה את זכות הסירוב הראשונה שלה להצטרף לעסקת מכירת מניותיהם ולכן הם ממשיכים במכירתן לשרי אריסון. את המכתב שיגר עורך דינם של האמריקאים, צלי רשף.



לדברי רשף, התשובות שנתנה תעשיות מלח לפנייתו מלפני 30 יום, בו הציעה לה להצטרף לעסקה לפי חלקה היחסי בגרעין השליטה בבנק - לא היו תשובה לפנייתו. רשף מציין כי מכיוון שעברו 30 הימים לקבלת התשובה, הוא ממשיך במגעים למכירת כל המניות לאריסון.



בגרעין השליטה (20%) בבנק הפועלים מחזיקים במשותף אריסון (כ-11.5%), האמריקאים (כ-5.5%) ותעשיות מלח (כ-3%). אריסון חתמה על עסקה לרכישת מניות האמריקאים בגרעין השליטה בבנק, ובכך הפכה למקבלת ההחלטות היחידה בו כיוון שהחלטות מהותיות מתקבלות ברוב של 75% בבנק. האמריקאים הציעו לתעשיות מלח להצטרף לעסקה על פי חלקה היחסי בגרעין השליטה, אולם בכך לא היתה משתנה השליטה המלאה של אריסון בבנק לאחר השלמת העסקה.



כדי למנוע מצב בו מניות השליטה שלה חסרות משמעות של שליטה, טענה תעשיות מלח, כי יש לה זכות סירוב ראשונה לכל מניות האמריקאים. האמריקאים ואריסון דחו את הטענה ומלח דרשה בוררות. השבוע העבירה תעשיות מלח שמות של בוררים אפשריים לאריסון. לתמונה ייכנסו גם האמריקאים שיירצו לקחת חלק במינוי הבורר. מקורבים לאמריקאים העריכו, כי המגעים להשלמת העסקה למכירת מניותיהם לאריסון יתנהלו במקביל למגעים למינוי הבורר. הצדדים ממתינים בעיקר לאישור בנק ישראל לעסקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully