וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטים פדרליים מתמרדים נגד מעקב אחר מחשביהם

סוכנויות הידיעות

8.8.2001 / 13:49

חילוקי הדעות החלו לאחר שמשרד האדמינסטרציה המשפטית התקין תוכנות מעקב במחשבי השופטים; בעוד כחודש יכריע ביהמ"ש בסוגייה

קבוצה של שופטים פדרליים שהאמינו כי התוכנה העוקבת אחר פעולותיהם במחשביהם במשרד מפירה את פרטיותם, פתחו לאחרונה במאבק, במהלכו השביתו את פעילות התוכנה.

השופטים מנהלים מערכה נגד המשרד בוושינגטון שהתקין את התוכנה המזהה הורדת קבצי מוזיקה, וידאו או פורנוגרפיה. השופטים טוענים כי התוכנה אינה חוקית ואינה אתית.

הקונפליקט משקף את חרדותיהם של עובדים בכל המגזרים מפני הטכנולוגיה המאפשרת למעסיקיהם לבחון כל לחיצה על המקלדת וכל פעולה באינטרנט. במקרה הנוכחי, החשש לפגיעה בפרטיות מגיע מהשופטים הפדרליים, אותם אנשים המעצבים את החוקים של עידן הידע החדש.

חילוקי הדעות בין השופטים למשרד האדמינסטרציה המשפטית, משרד ביורוקרטי קטן בוושינגטון, החלו בחודש מאי בתביעה לבית המשפט לערעורים שאמורה להיבחן ב-11 בספטמבר.

ב-24 במאי הורו השופטים לצוות הטכנולוגי של משרדם לנתק את התוכנה. התוכנה נותקה אך תוך שבוע הושגה פשרה זמנית והתוכנה חזרה לעבוד. התוכנה מנטרת את פעולותיהם של כ-10,000 עובדים של מערכת המשפט האמריקאית, בהם 300 שופטים שעומדים לפני יציאה לגמלאות.

לאונידאס ראלף מייצ'ם, המנהל את המשרד האדמניסטרטיווי, דרש את התקנת התוכנה על מנת להקטין את השימוש שלא למטרות עבודה ולשפר את האבטחה. מייצ'ם רשם בתזכיר שפרסם ב-5 במארס כי לפי סקר של משרדו, "כ-7% מתעבורת הרשת של המערכת המשפטית מורכבת מקבצי מדיה שאינם משרתים מטרות משפטיות".

לאחר סגירת התוכנה אמר מייצ'ם כי הסגירה אינה אחראית מכיוון שהיא פוגעת באבטחת רשת המחשבים. השופטת הבכירה מרי שרודר ענתה במזכר כי הצוות הטכנולוגי מפקח בקפדנות על תעבורת הרשת ומונע חדירות זרות למערכת. היא ציינה עוד כי לא נמצאו עדויות לכך שתוכנת הפיירוול אינה מצליחה להתמודד עם נסיונות פריצה.

לדברי שרודר, עובדים רבים הוענשו על צפייה בקבצי מדיה ופורנוגרפיה למרות שלא יצאה הנחיה האוסרת על צפייה בקבצים מסוג זה. כמו כן טענה כי התקנת התוכנה אינה חוקית.

כאמור, הסוגיה תיבחן על ידי המערכת המשפטית ב-11 בספטמבר, ואז תיקבע חוקיות המעקבים של מעסיקים על מעשיהם של עובדים. סקר שפורסם לאחרונה מצא כי 63% מהמעסיקים בארה"ב עוקבים אחרי תעבורת הרשת של עובדיהם. פסיקה שקובעת כי המעקב אינו חוקי עשויה להוביל לכתבי תביעה נגד מעסיקים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully