וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מטוסים ישראלים ירו אל ספינה גרמנית בלבנון

עמוס הראל

25.10.2006 / 21:05

על פי פרסומים בעיתונות גרמנית, שני מטוסי אף-16 ירו פעמיים לעבר ספינה גרמנית; צה"ל: הנושא נבדק



שני מטוסי אף-16 ישראליים ירו לעבר ספינה של חיל הים הגרמני שפיטרלה בחופי לבנון. כך נמסר היום (רביעי) ממשרד ההגנה בגרמניה. כמו כן, במהדורה מוקדמת של היומון הגרמני "דר טאגשפיגל" שיתפרסם מחר, מצוטט אחד מסגני שר ההגנה של גרמניה, שאמר בעת דיון בוועדה פרלמנטרית כי שני מטוסי אף 16 ישראלים טסו מעל הספינה הגרמנית וירו לעברה פעמיים. מצה"ל נמסר כי הדיווח נבדק.



עוד עולה מהדיווח בעיתון, כי המטוסים הישראלים גם שיחררו אמצעי הגנה כדי להסיט טילים שנורים לעברם. סגן השר לא מסר מתי אירעה התקרית ומה גרם לה. "אני יכול לאשר שהיתה תקרית", אמר דובר משרד ההגנה לסוכנות רויטרס. לדבריו, כיוון שהנושא בחקירה הוא לא יכול למסור פרטים נוספים.



גרמניה שלחה ללבנון שמונה ספינות ו-1,000 חיילים שיצטרפו לכוח יוניפי"ל. מטרת הספינות למנוע הברחת נשק ולסייע בשמירה על הפסקת האש.



פרץ: חיל האוויר ימשיך לטוס בשמי דרום לבנון



בתוך כך, שר הביטחון, עמיר פרץ, אמר שחיל האוויר ימשיך בביצוע הטיסות ההכרחיות לצורך איסוף מודיעין בשמי לבנון משום שהן מהוות חלק מההתמודדות של צה"ל עם הניסיונות של ארגוני הטרור להזרים אמצעי לחימה מסוריה ללבנון.



פרץ, שהשיב במליאת הכנסת על כמה הצעות לסדר היום בנושא זה, אמר כי "אנחנו רואים את עצמנו לא רק חופשיים, אלא זכאים להמשיך ולבצע את הטיסות ההכרחיות שהם גם חלק מההתמודדות שלנו מול הניסיונות להזרים אמצעי לחימה מאזור גבול סוריה-לבנון".



פרץ הוסיף שלאור רצונה של ישראל בעיצוב מציאות חדשה ביחסיה עם לבנון, היא צימצמה עד למינימום ההכרחי את היקף הטיסות בשמי לבנון. לדבריו, הטיסות מתבצעות תוך הקפדה על הימנעות מחיכוך עם כוח יוניפי"ל וצבא לבנון ובאופן שאיננו מאיים על שלומם וביטחונם של הכוחות הבינלאומיים הנמצאים בלבנון.



באשר לאיומים של נציגי צרפת בכוח יוניפי"ל לפתוח באש על מטוסי חיל האוויר, אמר פרץ, כי "אנחנו בשום פנים ואופן לא נקבל איומים כאלה והבהרנו זאת בשיחות המתקיימות בין כל הגורמים".



פרץ הדגיש כי מאז תום המלחמה עוסק חיזבאללה בשיקום תשתיות בלבנון, בניסיון להבריח אמצעי לחימה דרך גבול סוריה-לבנון ובניסיון להמשיך ולקבל את הסיוע מהגורמים החיצוניים, בעיקר מהגורמים הרדיקליים. חיזבאללה גם ממשיך להחזיק באתרים בדרום לבנון הסגורים עדיין בפני כוחות יוניפי"ל וצבא לבנון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully