וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר Nfc: עליזה אולמרט קיבלה שכר מהמיליונר אבי נאור - שביקש לקדם פרויקט שלו באמצעות הממשלה

יואב יצחק/Nfc

25.10.2006 / 20:15

לפי תחקיר של יואב יצחק, בשנת 2004 קיבלה עליזה אולמרט כ-240 אלף שקל מנאור



עליזה אולמרט, רעייתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, קיבלה בשנת 2004 שכר בסכום כולל של כ-240 אלף ש"ח מחברה פרטית בבעלותו של איל ההון אבי נאור, שבאותה תקופה ביקש לקדם פרויקט גדול באמצעות משרדי הממשלה - כך עולה מתחקיר שנערך על ידי אתר Nfc. בתקופה זו כיהן אהוד אולמרט בתפקיד מ"מ ראש הממשלה, שר התמ"ת, שר התעסוקה, ראש מנהל מקרקעי ישראל ומחזיק תיק התקשורת. הסכום הועבר לחשבונם של בני הזוג במשך 11 חודשים, ונחשב כהכנסה משותפת.



מדובר בחברת ר.א.מ.ג.א. ניהול ואחזקות בע"מ, שבשליטת איל ההון אבי נאור (לשעבר מבעלי אמדוקס) וחאיק נאור-אסתר. נאור עוסק רבות בענייני ציבור ותורם כספים מהונו הפרטי למטרות ציבוריות, לרבות למען הפעלת עמותת "אור ירוק". במקביל, הוא בעל קשרים מסועפים עם אישי ציבור רבים, ובהם בני הזוג אולמרט.



עליזה אולמרט החלה לקבל כספים מהחברה בינואר 2004. בשנים קודמות הסתכמו הכנסותיה המדווחות בין 40 אלף שקל ל-110 אלף שקל לשנה. עיקר ההכנסות היו ממכירת ציורים. התשלומים בשנת 2004 היו חריגים, במיוחד בהתחשב בהכנסותיה המדווחות בשנים הקודמות.



עליזה אולמרט, שהתבקשה להסביר קבלת כספים אלה, מסרה בתגובה כי מדובר בשכר עבודה. ואולם, מבדיקה שערך אתר Nfc עולה, כי גם אם היתה רשומה אולמרט כעובדת החברה, הרי שבפועל היא לא סיפקה שירותים מהותיים ביחס לשכר שקיבלה.



העסקת עליזה אולמרט החלה בשנת 2004, זמן קצר לאחר שאבי נאור החל לתכנן פרויקט ציבורי-חברתי בשיתוף עם גורמים נוספים. המימון שנדרש לפרויקט היה כ-2 מיליארד שקל. מדובר בפרויקט יניב, במסגרתו ביקשו הוגיו לגייס כספים למפעל חברתי להצלת מאות אלפי ילדים בסיכון, החיים בתנאי עוני ונחשלות. חלק קטן מאוד מיוזמה זו בוצע בעפולה ובקריית גת. באותה תקופה דובר על תרומה בסך 25 מיליון דולר מצד אבי נאור, וסכום נוסף של 25 מיליון דולר מצד איל ההון חיים סבן. גם קרן סאקט"א-רש"י הבטיחה סיוע. התרומות להצלת ילדים בסיכון לא ניתנו בסופו של דבר.



בשנת 2004 התגייסו למען הפרויקט גם ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, ושר התמ"ת דאז, אהוד אולמרט. התקיימו כמה דיונים, ובעיצומם, כאמור, נשכרה רעייתו של אולמרט ושולם לה השכר האמור. אולמרט, בכובעיו הרבים כשר בכיר, היה אמור לשמש כאחד הצירים המרכזיים - הן להקמת הפרויקט, הן להוצאתו אל הפועל, והן לשם גיוס הכספים. בכירי משרד התמ"ת, ובהם המנכ"ל דאז רענן דינור, הופיעו בוועדות שונות במטרה לקדם את הפרויקט.



מתחקיר Nfc עולה, כי עובדים שהועסקו בחברה של נאור לא הכירו את עליזה אולמרט, לא נתקלו בעבודותיה ולא ידעו כי היא מקבלת שכר מהחברה. באתר משרד ראש הממשלה מפורטים קורות חייה של אשת ראש הממשלה, עליזה אולמרט, כולל עיסוקים ותפקידים קודמים שביצעה, אך פעילותה במסגרת חברת ר.א.מ.ג.א. אינה מאוזכרת שם.



יצויין, כי בחלק מאותה תקופה כיהן אילן מזרחי, לשעבר המשנה לראש המוסד, בתפקיד מנכ"ל קרן יניב - שהיתה אמורה להשתתף בפרויקט. מזרחי, שהיה כביכול "הבוס" של עליזה אולמרט, והפעילה כביכול באופן שהופעלה, מונה לפני מספר חודשים על-ידי ראש הממשלה לכהונת יו"ר המועצה לביטחון לאומי, במקום גיורא איילנד שסיים את תפקידו.



תגובת עליזה אולמרט, כפי שנמסרה באמצעות דובר משרד ראש הממשלה: "המידע שהובא לידיעתך אינו נכון. הגב' אולמרט, עובדת סוציאלית במקצועה, עבדה בחברת ר.א.מ.ג.א. ניהול ואחזקות בע"מ במשרה מלאה. היא נשכרה על-ידי אבי נאור להיות שותפה בהקמת ארגון יניב, והיתה אחראית על השירות הארצי לטיפול בילדים בסיכון לגיל הרך. הגב' אולמרט קיבלה שכר ראוי עבור עבודתה".



חמי מורג, שהיה לדבריו מנהלה הישיר של אולמרט, מסר בתגובה, כי היא שימשה ראש תחום טיפול ילדים בסיכון לגיל הרך. "התפקיד שלה היה ללמוד ואחר-כך להכין תוכנית טיפול כוללת לילדים בסיכון בגיל הרך. היא למדה את התוכניות הקיימות בארץ ובעולם וגיבשה תוכנית טיפול כוללת לילדים בסיכון לגיל הרך".



בעקבות התגובות ביקש אתר Nfc מעליזה אולמרט דוגמאות לעבודות בכתב שביצעה במסגרת תפקידה בר.א.מ.ג.א, אך עד לשעה זו לא נמסרו כאלה לידי האתר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully