וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אורכית זינקה בכ-16%

עומרי כהן

25.10.2006 / 22:19

החלטת הבנק הפדרלי בנוגע לריבית, דחפה לעליות. מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% והדאו ג'ונס הוסיף 0.1%

לראשונה מזה כשלושה שבועות, חצה היום הנפט הגולמי מחיר של 60 דולר לחבית, על רקע ירידה חדה מן הצפוי במלאי הנפט בארה"ב. אולם בוול סטריט עונת הדו"חות נמצאת בעיצומה, ומלבד ההמתנה להודעה על גובה הריבית בשבעת השבועות הקרובים, קובעות התוצאות הכספיות של החברות הגדולות את כיוונו של השוק.

עד לפרסום הודעת הריבית ב-20:15 שעון ישראל, נסחרו מדדי המניות במגמה מעורבת, כשאת העליות במגזר הטכנולוגיה מובילות תוצאות חזקות מן הצפוי של אמזון. לאחריה, זיזגו המדדים בחדות יחסית, לפני שחתמו את המסחר בעליות שערים, וזאת על רקע הערכת הבדק הפדרלי המרכזי, כי הלחצים האינפלציוניים צפויים להתמתן. מדד נאסד"ק התחזק ב-0.5% ל-2,356 נקודות ומדד שבר שוב את שיאו הטרי עם עלייה של 0.1% ל-12,141 נקודות. מדד S&P 500 עלה ב-0.4% ל-1,383 נקודות. על הדאו לחצו תוצאות מעורבות של בואינג וג'נרל מוטורס, ואילו ב-S&P 500 תמכו מניות האנרגיה.

ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי המרכזי (FOMC) החליטה הערב להותיר את הריבית קצרת הטווח בארה"ב בשיעור של 5.25%, זו הפעם השלישית ברציפות. בדברי ההסבר נימק הפד את ההחלטה בהאטה שנרשמה בקצב צמיחת כלכלת ארה"ב לאורך השנה ואשר משקפת בחלקה את ההתקררות בשוק הנדל"ן. עם זאת בבנק הפדרלי הוסיפו, כי כלכלת ארה"ב צפויה להמשיך ולהתרחב בשיעור מתון.

"נתוני ליבת האינפלציה היו גבוהים, ולרמה הגבוהה של ניצול המקורות יש את הפוטנציאל לתמוך בלחצים האינפלציוניים. עם זאת, נראה סביר שהלחצים האינפלציוניים יתמתנו לאורך זמן, וישקפו את הירידה במחירי האנרגיה, היציבות בציפיות האינפלציה וההשפעה המצטברת של פעולות המדיניות המוניטרית וגורמים נוספים, לריסון הביקוש המצרפי".

"למרות זאת, הועדה קובעת כי נותרו כמה סיכונים אינפלציוניים. השיעור והתזמון של כל ייצוב נוסף, שעשוי להידרש לנוכח סיכונים אלו, יהיה תלוי בהתפתחות התחזיות, הן של האינפלציה והן של הצמיחה הכלכלית, כפי שייעלה מהנתונים הבאים". כך נכתב בהודעת הוועדה.

בעקבות הדברים, הצביעו החוזים על הריבית הפרדלית על סבירות של 10% בלבד להעלאת הריבית ל-5.5% עד פברואר, לעומת סבירות של 16% שהשתקפה מהמסחר בחוזים קודם להודעה. במקביל, מצביעים כעת החוזים על סבירות של 68% להורדה של הריבית ב-0.25% לשיעור של 5%, עד אוגוסט הקרוב. במקביל, נרשמו עליות מחירים גם בשוק הסולידי והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-0.049% ל-4.775%.

קודם לכן, פורסמו נתונים, אשר הצביעו על המשך הירידה במכירות הבתים הקיימים בארה"ב. מכירות הבתים הקיימים ירדו בחודש שעבר ב-1.9% לקצב שנתי של 6.18 מיליון יחידות דיור בשנה, בהמשך לירידה של 0.5%, שנרשמה באוגוסט. בוול סטריט צפו בממוצע ירידה דומה של כ-1.6%.

אתמול סבל מגזר הטכנולוגיה מחולשה על רקע תחזיות מאכזבות של יצרנית השבבים טקסס אינסטרומנטס, אולם היום התהפכה המגמה, לאחר שקמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם, אמזון (סימול: AMZN), דיווחה על תוצאות גבוהות מהצפוי, שכללו גידול של 24% בהכנסות ל-2.3 מיליארד דולר. מנייתה זינקה בתגובה ב-12.6%.

ירידה של 31% ברווחי יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג (סימול: BA) ל-694 מיליון דולר גררה את המניה לירידה של 2.6%. הכנסותיה של יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, ג'נרל מוטורס (סימול: GM), עלו ב-3.5% לשיא של 48.8 מיליארד דולר, אולם המניה מאבדת 3.8% לאחר טיפוס של 24% מסוף אוגוסט.

מחירה של חבית נפט גולמי זינק ב-3.5% ל-61.43 דולר לחבית, על רקע ירידה מפתיעה במלאי הנפט בארה"ב. בתגובה זינקו מניות חברות הנפט וחברות שרותי הנפט ב-1.4% וב-2.9%, בהתאמה

בקרב הישראליות, דיווחה היום סייפן על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2006, שבועיים לאחר המכה הקשה שספגה מהלקוחה הגדולה ביותר שלה, אינפיניון. סייפן, המוכרת רישיונות לייצור שבבי פלאש בטכנולוגיה שפיתחה, סיימה את הרבעון עם עלייה קלילה של 0.6% בהכנסות (פרופורמה) ל-15.7 מיליון דולר - חצי מיליון דולר פחות מהתחזית הממוצעת בוול סטריט. הרווח הנקי הסתכם ב-8.6 מיליון דולר, 26 סנט למניה, וכלל הוצאה של 1.1 מיליון דולר בגין ההטבה הגלומה באופציות למנהלים ולעובדים בחברה. לאחר שאיבדה כשליש מערכה בתגובה לביטול החוזה על אינפיניון, ירדה סייפן עוד 3.3% ל-18.8 דולר לאחר חשיפת התוצאות.

איזיצ'יפ, החברה הבת של לנאופטיקס, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בפיתוח מעבדי רשת חדשים עם ענקית שבבי התקשרות האמריקאית, מארוול. להערכת מנכ"ל איזיצ'יפ, אלי פרוכטר, צפוי החוזה לתרום לחברה הכנסות משמעותיות ב-2008. לנאופטיקס הגיבה לחדשות בזינוק של 12.1% ל-13.7 דולר.

מניית אורכית זינקה ב-16.8% ל-8.6 דולרים. הסיבה לזינוק היא ככל הנראה שמועה המסתובבת בשוק, ולפיה זכתה אורכית בחוזה חדש או לחילופין בלקוח חדש, אשר עשוי להגדיל בצורה ניכרת את הכנסותיה. מאורכית נמסר, כי לחברה לא ידועה הסיבה לזינוק במניה.

אי.סי.איי טלקום נפלה ב-6% ל-8.2 דולרים לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הפחית את המלצת ההשקעה שלו למניה ל"משקל שווה" בתיק ההשקעות, מ"משקל יתר".

בנק השקעות אחר, ג'יי.פי מורגן, חתך את המלצתו למניית צורן ל"נייטרלי" מ"משקל יתר" לאחר שהחברה הזהירה אמש מפני הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון הרביעי. אתמול איבדה צורן כ-10% מערכה בתגובה לאזהרת ההכנסות. היום עלתה המניה ב-1.1% ל-14.6 דולר.

היפוך של 180 מעלות ביצעה מניית חברת השבבים האמריקאית, מיקרוסמי (סימול:MSCC). אתמול היא נפלה ב-8.4% בתגובה להסכמתה לרכוש את מניית פאואר דיזיין (סימול: PDSN), אולם היום היא כבר תיקנה בזינוק של 15.3% לאחר שבית ההשקעות מורגן קיגן העלה את המלצתו למניה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק".

האנליסט הארש קומאר הגדיר את הנפילה שלשום כתגובה מוגזמת, וכתב כי להערכתו המומנטום בעסקי הליבה של החברה צריך להתאושש בתחילת 2007 וכי רכישת פאואר דיזיין תניב צמיחה עקבית. פאואר דיזיין, אשר רבע מהתמורה לרכישתה תשולם במניות מיקרוסמי,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully