וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה השלימה עליות של כ-20% מאז המלחמה

שרון שפורר

26.10.2006 / 17:50

המעו"ף עלה היום ב-2.2% בסיוע הבנקים והנדל"ן. לאומי זינקה ב-4%

אחרי שבוע ימים כמעט של דשדוש במקום תפסה היום הבורסה תאוצה וחתמה את שבוע המסחר עם עליות חדות במדדים המובילים. העליות התחזקו במהלך המסחר משעה לשעה, כשהן נהנות מסנטימנט חיובי חזק כלפי מניות הבנקים והנדל"ן.

מדד המעו"ף עלה היום ב-2.2% ל-893 נקודות והוא רחוק כעת בכ-1% בלבד משיא הסגירה של תחילת חודש מאי - רגע לפני נפילת השווקים המתעוררים. מאז 11 ביולי, ערב המלחמה, זינק המדד המוביל של תל אביב המורכב מ-25 החברות הציבוריות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר באחד העם, ב-19%. מתחילת השנה, מדובר בתוספת צנועה יותר של כ-9% בלבד.

מדד תל אביב 100 עלה ב-1.8% ל-910.8 נקודות. התל טק 15 שפתח בחיוב, היה היחיד לסיים באדום בעקבות ירידות שערים מהן סבלו חלק ממניותיו בפתיחת המסחר בוול סטריט. המדד ירד ב-0.1% והשלים ירידה של כ-6% מתחילת השנה.

כבר מן הבוקר הורגשה זריקת המרץ באחד העם. פקיעת האופציות על המעו"ף לחודש אוקטובר היתה חיובית ונחתמה בעלייה של 1.4% ל-887.42 נקודות, במחזור ער מהרגיל של 1.4 מיליארד שקל. בסיכום המסחר, הסתכם המחזור כבר ב-3.4 מיליארד שקל - מחזור ער במיוחד גם ביחס לימי פקיעה.

רוח גבית הגיעה גם מכיוונה של וול סטריט, שחתמה אמש בעליות שערים מתונות על רקע הותרת הריבית הדולרית לטווח הקצר על כנה, בגובה 5.25% - בדיוק כמו הריבית השקלית לטווח הקצר.

במניות הדואליות, למרות פתיחה חיובית, ירדה טבע בסיום ב-0.6%; נייס עלתה ב-0.3%. פרטנר שהיתה היחידה להיסחר הבוקר בירידות, עברה בסיום לעלייה של 0.2%. פרטנר עלתה בחודש האחרון ב-15% כשהיא נהנית מהדיווחים על שווי המתחרה שלה - סלקום - במידה שזו תחליט לצאת בהנפקה לציבור.

מג'יק טיפסה היום בכ-10.3% במחזור ער מהרגיל של כ-1.8 מיליון שקל אחרי שהודיעה כי תפטר 10% מכוח האדם. החברה גם צופה חזרה לפסי רווחיות כבר ברבעון הראשון של 2007.

מניות אורכית המשיכו לטפס אך בסיום התממשו ב-0.7% במחזור ער של כ-18 מיליון שקל. אורכית זינקה בכ-18% אתמול בעקבות שמועות על חוזה חדש או הזמנה חדשה. אינטרנט זהב נותרה בסיום המסחר ללא שינוי במחזור ער מהרגיל עבורה של כ-1 מיליון שקל, כשברקע פרסום ב-TheMarker, כי בימים אלו עורכת החברה רוד שואו בחוף המערבי לקראת גיוס של 30 מיליון שקל באיגרות חוב. וכי בנקי השקעות אמריקאים העלו את המניה ב-26% בחודש האחרון.

מדד הבנקים עלה ב-3% כשמניות שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - עלו בכ-2.7% ו-4%, בהתאמה. מאז תחילת השנה, עלתה מניית בנק הפועלים בכ-2% בלבד. מדד הבנקים כולו, שהיה אחד מכוכבי 2005 הבולטים, טיפס גם הוא בשיעור דומה באותה התקופה.

ברקע למסחר בבנקים, ניצבה השבוע גם מחלוקת בין בעלי המניות בפועלים ושחרור מניות חסומות שניתנו לעובדים בלאומי בשבוע הבא. יחד עם הקשיים ולמרות החששות מרבעון שלישי קשה, המליץ היום אלון גלזר מלידר שוקי הון לקנות את מניות הבנקים. לדעתו, הן זולות אפילו ממניות הביטוח והנדל"ן.

מניות שלוש חברות הביטוח במעו"ף נהנו היום מהמגמה החיובית: הראל קפצה ב-2.9%; מגדל טיפסה ב-4.2% וכלל ביטוח הוסיפה 3.6%.

מדד הנדל"ן המשיך גם היום לטפס ועלה ב-2.5% אחרי עלייה של כ-70% מתחילת השנה. מניות גזית גלוב ואפריקה ישראל המשיכו למקד את אור הזרקורים מבין מניות המדד כמו גם מניות המעו"ף. גזית גלוב זינקה בכ-5% והשלימה עלייה של כ-13% השבוע ו-59% מתחילת 2006. אפריקה ישראל של לב לבייב טיפסה ב-4.3% והשלימה עלייה של כ-85% מתחילת השנה.

ברקע לסנטימנט החיובי כלפי גזית גלוב ניצבו השבוע שני דברים מרכזיים: האחד - התעקשותה לבצע את הצעת הרכש העוינת לקרן הריט מילס והשנייה - עסקת ענק בשוק הריט האמריקאי, שם פועלת החברה באמצעות חברת הבת אקוויטי וואן.

עוד בענף: חברת האחזקות לגנא הולדינגס, המחזיקה בחברת אנגל של יעקב אנגל, זינקה אתמול בכ-18% במחזור ער מהרגיל, ובערב התבררה הסיבה: חברת אזורים של שעיה בוימלגרין, שנרכשה על ידו מידי נוחי דנקנר, מנהלת מו"מ לרכישת השליטה בלגנא, שנסחרת כיום לפי שווי של 288 מיליון שקל. "תמורת הרכישה, כפי שהיא נדונה בשלב זה, משקפת מחיר גבוה משמעותית ממחיר המניה של לגנא בשוק", נכתב בהודעה לבורסה. לגנא הולדיגנס זינקה היום ב-11.6% , ואילו אזורים עלתה ב-5.9% במחזור ער מהרגיל של כ-9 מיליון שקל.

עליות חדות איפיינו חברות נוספות בקבוצת אנגל: אנגל יורו עלתה ב-1.24% ואנגל משאבים טיפסה ב-3.4%.

אחרי דריכה במקום מאז תחילת השנה, הוסיף מדד היתר 30 כ-12.6% בחודש החולף והיום הוא עלה בשיעור מתון של 0.3%. בראש המדד בולטת דרבן, של איש העסקים אליעזר פישמן, אשר עלתה בכ-27% בחודש. דרבן טיפסה הים ב-1.8% כשברקע לעליות בתקופה האחרונה ניצבת כניסתה של חברת טאו תשואות של אילן בן דב להשקעה בחברה. טאו התממשה ב-0.6% למרות המגמה החיובית באחד העם.

בענף המכשור הרפואי, בלטו היום מניות חברת מדיגוס, המפתחת טיפול רפואי בדרכי העיכול. מדיגוס זינקה בכ-14% במחזור ער מהרגיל של כ-430 אלף שקל אחרי שדיווחה על תוצאות מוצלחות בניסויים בבני אדם באוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully