וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד דרוקר נתבע על רשלנות והגיש תביעת דיבה בסך 3 מיליון שקל

ענת רואה

26.10.2006 / 9:37

דרוקר נתבע לפני כ-3 חודשים על ידי לקוח לשעבר אותו ייצג בהליך פלילי



עוה"ד ד"ר משה דרוקר הגיש נגד לקוח שלו תביעת נגדית, בה הוא מבקש לחייבו לשלם לו 3 מיליון שקל פיצויים בגין הפגיעה בשמו הטוב. דרוקר נתבע לפני כ-3 חודשים על ידי לקוח לשעבר אותו ייצג בהליך פלילי; הלקוח טען כי הוא אשם בכך ששופט מחמיר במיוחד דן בתיק שלו.



הלקוח הוא אלי להב, איש עסקים מחולון שהורשע בהעלמת הכנסות ונידון למאסר; תביעתו נגד דרוקר, בסכום של 3.6 מיליון שקל, התבססה על הטענה כי האחרון ייצג אותו בצורה רשלנית. בין היתר הוא טען כי פרקליטו אחראי לכך שמשפטו הפלילי, אשר התנהל תחילה בפני השופטת יהודית אמסטרדם בבית משפט השלום בתל אביב (כיום שופטת מחוזית), עבר בהמשך להתברר בפני השופט חנן אפרתי.



לטענת להב, באמצעות עוה"ד מנחם רובינשטיין ואיתן ענבר, עובדה זו גרמה לכך שהעונשים שנגזרו עליו היו חמורים בהרבה מאלה שאמור היה לקבל לו היתה אמסטרדם דנה בעניינו.



בתגובה לידיעה שפורסמה בעניין ב-TheMarker אמר דרוקר כי הוא אינו אחראי לניתוב התיקים, וכי להב שמח בתחילה לקבל את השופט אפרתי בנימוק כי עו"ד מנחם רובינשטיין (המייצג כיום את להב בתביעה נגד דרוקר) הוא "ידיד של השופט". דרוקר אמר כי להב אף ביקש ממנו להסכים לכך שרובינשטיין יטען במסגרת הטיעונים לעונש ולא הוא. טענה זו מופיעה גם בכתב התביעה הנגדית של דרוקר.



לטענת דרוקר, "התובעים שכנגד פעלו על פי הוראותיו של להב. סוף דבר, עו"ד רובינשטיין טען לגזר הדין, והשופט אפרתי גזר עליו עונש של 5 שנות מאסר בפועל...". עונש המאסר הומתק לשנת מאסר במסגרת ערעור למחוזי.



את התביעה הנגדית הגיש דרוקר באמצעות עו"ד יעקב וינרוט, ולפיה הוא ועו"ד אורי דרוקר ממשרדו ייצגו את להב במהימנות, במסירות ובמיומנות. לטענתו, להב הגיש נגדו תביעה נטולת יסוד או בסיס עובדתי או משפטי וכי "ביהמ"ש מתבקש לא להיות מחסה ומסתור למי שמנצל כתבי תביעה כדי לשלוח כתבים רצופי עלילות הפוגעים פגיעות קשות".



במענה לתביעה הגיש להב שלשום בקשה למחוק אותה על הסף, בטענה כי לא ניתן לתבוע ממנו פיצוי בגין טענות שהעלה במסגרת כתב תביעה. לטענתו, הנתבעים מנסים להרתיע אותו מלהגיש תביעה נגדם שלדעתו. לטענתו, עקרונות השיטה המשפטית הנהוגה בישראל קובעים כי עו"ד שנגדו הוגשה תביעה משפטית על ידי לקוחו לשעבר בשל רשלנות מקצועית, אינו רשאי להגיש תביעה שכנגד שמהותה היא בעצם הגשת התביעה.



דוברות ביהמ"ש מסרה בתגובה כי "השופט אפרתי ועו"ד רובינשטיין מכירים מהאוניברסיטה, ולמעט ברכות שלום או ביקור נימוסין בבית אבלים, אין ביניהם יחסי ידידות קרובה כפי שנטען".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully