וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה: חברות יחויבו להודיע ללקוח על סיום מבצע

צבי זרחיה

26.10.2006 / 9:45

החברות יחויבו להודיע על תום מועד ההתקשרות, על סיום מבצעים ועל כוונה להעלאת מחירים



חברות רבות במשק, בהן חברות הכבלים והסלולר, יחויבו להודיע ללקוחותיהן מראש על תום מועד ההתקשרות ביניהם, על סיום מבצעי הנחות ותעריפים מוזלים ועל כוונה להעלאת מחירים - כך עולה מהצעת חוק שהגישה ח"כ אורית נוקד (עבודה) שזכתה אתמול לתמיכת הח"כים בוועדת הכלכלה. הוועדה החלה בהקראת נוסח החוק, שההצבעה עליו תיערך בישיבה הבאה, לקראת ההצבעה בקריאה הראשונה.



נוקד הסבירה כי "חברות רבות ובהן חברות תקשורת, טלוויזיה וסלולר מחתימות את הלקוח על חוזה מפתה לתקופה קצובה, שהפרתו כרוכה בתשלומים ניכרים. ואולם, בתום תקופת החוזה הן לא דואגות ליידע את הלקוח שתקופת ההתקשרות הסתיימה. בחלק מהמקרים גם התעריפים עולים והחברות ממשיכות את ההתקשרות עם הלקוח בתעריפים גבוהים. לקוחות רבים שלא עוקבים אחרי חוזי ההתקשרות נופלים בפח מפני שאינם מפסיקים את ההתקשרות ולא עוברים לחברה אחרת".



לדברי נוקד, "הצעת החוק תעניק שקיפות וידע לצרכנים מאחר שלפיה לא תתאפשר העלאת מחירים מבלי שהצרכן ייתן את הסכמתו לכך, החברות יחויבו להודיע מבעוד מועד על תום החוזה, ויחויבו לשלוח חשבונית בדואר אחת לתקופה, ולא יסתפקו בהצגת שיקופית על מסך הטלוויזיה".



יו"ר הוועדה ח"כ משה כחלון (ליכוד) הודיע על תמיכתו בהצעת החוק ואמר כי "הצעת החוק נועדה להסדיר את סוגיית המבצעים המסתיימים בלא מתן הודעה מראש לצרכן שנאלץ לספוג התייקרות פתאומית".



נציג משרד התקשורת עו"ד רונן ריינגולד הודיע כי שר התקשורת אריאל אטיאס תומך בהצעת החוק, בכפוף לכך שאם חברות התקשורת ירצו לנתק התקשרות עם הלקוח בעקבות אי מתן הסכמתו להמשך הארכת החוזה הרי שהניתוק לא יכלול שירותי טלפוניה בסיסיים בטלפונים קווים וניידים.



עוד אמר כי אטיאס העניק לחברות התקשורת ארכה עד ה-16 בנובמבר כדי להגיב על הצעתו, לפיה יחוייבו להודיע מראש ללקוחות על סיום תקופת ההתקשרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully