וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגמה חיובית נרשמת במדדים על רקע החלטת הבנק הפדרלי בארה"ב להשאיר את הריבית על כנה

טלי גולדשטיין

26.10.2006 / 10:49

ענקית הנפט רויאל דאץ'/של רשמה ירידה של 34% ברווחיה ברבעון השלישי



עליות נרשמות בבורסות אירופה, על רקע החלטת הבנק הפדרלי בארה"ב אתמול להשאיר את הריבית במשק ללא שינוי - 5.25%. מגזר האנרגיה רושם עליות על רקע התחזקות מחיר הנפט, לאחר שדו"ח ממשלתי בארה"ב דיווח על ירידה במלאי הנפט. לונדון ופרנקפורט עולות ב-0.4%; פאריס רושמת עלייה של 0.6%.



הבנק הפדרלי החליט להותיר את ריבית הבסיס של ארה"ב ללא שינוי, ברמה של 5.25%, זה החודש השלישי ברציפות, בפגישתו בת היומיים שהסתיימה אתמול. הבנק מסר כי האינפלציה בארה"ב נמצאת תחת שליטה. ההערכות הן שהבנק לא ישנה את שיעור הריבית עד למחצית השנה הבאה.



ענקית הנפט רויאל דאץ'/של רשמה ירידה של 34% ברווחיה ברבעון השלישי, בין היתר בשל העלייה בהוצאות החברה והירידה בתפוקת הנפט בניגריה. האלימות בניגריה השנה הביאה לסגירת בארות נפט במדינה ולירידה בתפוקה ברבעון השלישי. הרווח הנקי של רויאל דאץ'/של ברבעון השלישי הסתכם ב-5.94 מיליארד דולר, לעומת רווח של 9 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בו מכרה החברה צינור נפט. הכנסות החברה עלו ב-10% לעומת הרבעון המקביל ב-2005, והסתכמו ב-84.3 מיליארד דולר.



מגזר האנרגיה רושם עליות הבוקר, על רקע דו"ח משרד האנרגיה האמריקאי שמסר כי מלאי הנפט הגולמי השבועי בארה"ב ירד ב-3.21 מיליון חביות בשבוע שעבר, ל-332.2 מיליון חביות, לאחר שיבוא הנפט ירד ב-6.9% מממוצע של 4 שבועות. מחיר הנפט רושם עלייה של 13 סנט ונסחר במחיר של 61.53 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.
רויאל דאץ'/של עולה ב-0.7%; רפסול עולה ב-0.6% וטוטאל רושמת עלייה של 0.5%.



קאפ ג'מיני, חברת שירותי המחשבים הגדולה באירופה, הגישה הצעת רכש עבור חברת קאנביי, המספקת שירותי מחשבים לבנקים, ושמרבית צוותה נמצא בהודו. קאפ ג'מיני מעוניינת לרכוש את קאנביי בעבור 1.25 מיליארד דולר. קאפ ג'מיני הציעה לשלם 29 דולר עבור כל מניית קאנביי, מחיר הכולל פרמיה של 16% על מחיר מניית קאנביי, כפי שנסגרה אתמול. מניית קאפ ג'מיני (סימול CAG.L) רושמת עלייה של 2.5%.



ענקית התעשיות הבטחוניות EADS, החברה האם של יצרנית המטוסים איירבוס, עולה ב-2% לאחר שאיירבוס פירסמה כי תמכור 150 מטוסים מדגם A320 לחברות תעופה סיניות. איירבוס הודיעה גם כי תקים מפעל בטיאנג'ין במטרה להתחרות בבואינג על שוק האומה המאוכלסת ביותר בעולם.



פראנס טלקום, חברת הטלפון השנייה בגודלה באירופה, דיווחה על עלייה של 8.9% במכירות ברבעון השלישי, מעל לצפוי, על רקע רכישת החברה את חברת הסלולר הספרדית אמנה. מניית פראנס טלקום עולה ב-3.9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully