וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: "צעירי חב"ד" העלימו מס בהיקף של מיליוני שקלים

גיא לשם

26.10.2006 / 10:33

מדובר בהתחמקות לכאורה ממס בהיקף של למעלה מ-20 מיליון שקל במהלך השנים והוצאות פיקטיוויות בהיקף דומה



פרויקט העלאת ילדי צ'רנוביל לישראל, ופעילות חינוכית ברחבי מדינות חבר העמים וישראל, שימשו לכאורה ככיסוי להעלמות מס, לתשלומים פיקטיוויים ולמימון חלק מהוצאות אחזקת ביתו של יו"ר עמותת "צעירי אגודת חב"ד", הרב יוסף יצחק אהרונוב. כך עולה ממסמכים שהוגשו לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.



העמותה, הנחשבת לגוף המרכזי בחב"ד בשנים האחרונות, מובילה את פרויקט צ'רנוביל ואת הפעילות החינוכית של חב"ד. ב-96' ליוותה העמותה את מסע הבחירות של בנימין נתניהו, וסייעה לזכייתו באמצעות קמפיין ארצי תחת הסיסמה "נתניהו טוב ליהודים". מאז 1996 קיבלו העמותה ועמותות מסונפות לה תקציב כולל של למעלה ממאה מיליון שקל, בנוסף לתרומות בסדר גודל דומה שנאספו בארץ ובחו"ל.



ביולי השנה הגישה העמותה תביעה כנגד יוסף סגל, מי שהיה עד לפני כשנה וחצי מנהל הכספים בעמותה ואיש סודו של הרב אהרונוב. בתביעה מואשם סגל בגניבת כ-17 מיליון שקל מחשבון העמותה באמצעות העברתם לחשבון בשליטתו. בכתב ההגנה שהגיש סגל השבוע הוא טוען שהחשבון שימש למשיכת כספים וחלוקתם כ"השלמת משכורת" לרב אהרונוב ומקורביו, מבלי לדווח לשלטונות המס. מדובר בהתחמקות לכאורה ממס בהיקף של למעלה מ-20 מיליון שקל במהלך השנים והוצאות פיקטיוויות בהיקף דומה.



לדברי עו"ד גדעון פישר, המייצג את העמותה, "זהו ניסיון נואל ומכוער להפוך את הקערה על פיה ולהשחיר את פניהם של חושפי השחיתות. הנתבע, שמודע היטב למעשיו, מציג עצמו כקוזאק הנגזל בניסיון שווא לטשטש את מעשיו ולהסיט את האש לכיוונים הזויים".



מרשם העמותות נמסר בתגובה כי תיק העמותה הופנה לבדיקה חשבונאית מעמיקה, בין היתר בנושא הטענות שמועלות בכתב ההגנה, וכי "בהתאם לתוצאות יוחלט על המשך הטיפול בעמותה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully