וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיאן השכר בארה"ב: בארי דילר מנכ"ל IAC

מיכל רמתי

26.10.2006 / 11:34

הרוויח ב-2005 שכר של 295 מיליון דולר. דילר לא נכנס לרשימות שיאני השכר כיוון ש-IAC הגישה דו"חותיה מאוחר יותר

בארי דילר, יו"ר ומנכ"ל IAC/אינטראקטיב - חברת הקמעונות המקוונת וערוצי הקניות - היה בעל השכר הגבוה ביותר בארה"ב בשנה שעברה. דילר לא נכנס לרשימות שכר הבכירים שפורסמו מוקדם יותר השנה כיוון שהחברה שלו דיווחה על תוצאותיה לאחר פרסומן של הרשימות, שהתבססו על דו"חותיהן של כמה מאות חברות.

אך מחקר עדכני יותר שבדק יותר חברות, העריך את סך שכרו של דילר בשנה שעברה ב-295 מיליון דולר. מחקר אחר העריך את שכרו ב-85 מיליון דולר. שניהם הציבו אותו בראש רשימת השכר, לפי אמות המידה השונות שלהם, ושני המחקרים הביעו ביקורת על שכרו, ביחס לביצועי החברה.

בלי להתייחס למספר, דילר אמר כי מדובר בגמול הולם בהתחשב ב"עושר שיצרתי עבור בעלי המניות ב-11 השנים האחרונות, ואני ביניהם".

משכורתו של דילר ב-IAC/אינטראקטיב בשנה שעברה היתה צנועה למדי - 726,115 דולר. אך חבילת השכר הכוללת שלו - בעיקר אופציות - הסתכמה ב-295 מיליון דולר, יותר מכל בכיר אחר מבין 1,400 החברות שבדקה חברת המחקר קורפורט לייבררי. במקום השני, לפי רשימה זו, נמצא ריצ'רד פיירבנק מחברת כרטיסי האשראי קפיטל וואן פייננשל, ששכרו הסתכם ב-249 מיליון דולר.

מחקר אחר, של 2,400 חברות, שערכה חברת המחקר גלאס לואיס אנד קומפני, ביצע חישוב אחר של השכר. במקום לכלול את ערך האופציות שקיבל דילר בעבר אך מימש בשנה שעברה, החשיב מחקר זה מענק חדש של 3.8 מיליון אופציות שקיבל דילר ב-2005. גלאס לואיד טענה כי לפי הערכות ערך האופציות החזוי, שוויין הוא כ-80 מיליון דולר. משכורתו, הבונוס שלו וסעיפי שכר אחרים הסתכמו ב-5 מיליון דולר, לדברי גלאס לואיס.

שני המחקרים טענו כי ביצועי החברה שלו לא הצדיקו שכר כה גבוה. מניית IAC/אינטראקטיב נחלשה ב-7.7% ב-2005. ב-3 השנים שהסתיימו ב-2005 עלתה המניה ב-11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully