וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט זהב ברוד שואו בחוף המערבי: בנקי השקעות אמריקאים העלו המניה ב-26% בחודש האחרון

ערן גבאי

26.10.2006 / 12:13

כך נודע ל-TheMarker; נערכת לגיוס אג"ח בהיקף של כ-30 מ' ד' כדי להשלים עסקת קווי זהב



מניית עלתה בחודש האחרון בכ-26%, והעלתה מיד ספקולציות באשר למי עומד מאחורי איסוף המניות הקפדני בשבועות האחרונים. ל-TheMarker נודע, כי הנהלת אינטרנט זהב עורכת בימים אלה רוד שואו בחוף המערבי בארה"ב בפני משקיעים. החברה מכתתת את רגליה בין כמה כנסים של בנקי השקעות גדולים, שחלק מאותם בנקי השקעות הם שרכשו באחרונה בבורסה האמריקאית את מניות אינטרנט זהב. הנהלת החברה מבצעת רוד שואו גם בתל אביב ונפגשה עם כ-20 גופים מוסדיים גדולים.



אינטרנט זהב נערכת לגיוס אג"ח בהיקף של כ-30 מיליון דולר כדי להשלים את עסקת הרכישה של 60% מקווי זהב בהשקעה כוללת של כ-84 מיליון דולר. בקופת אינטרנט זהב כ-58 מיליון דולר. כמו כן, נשקלת אפשרות לנטילת הלוואה מהמערכת הבנקאית עבור סכום של כ-30 מיליון דולר.



הממונה על ההגבלים העסקיים צפויה לאשר בקרוב את המיזוג בין אינטרנט זהב וקווי זהב, לאחר שהיא אישרה השבוע את המיזוג נטוויז'ן-ברק-גלובקול ועוד קודם לכן את המיזוג בזק בינלאומי-בזקכל. הנושא נבחן בקפידה ברשות להגבלים בשל העובדה ששני השותפים החדשים מתחרים גם בטלוויזיה הרב ערוצית.



אליעזר פישמן הוא בעל המניות הגדול בכבלים, עם אחזקה של כ-30% באופן ישיר ובאמצעות אחזקותיו ב"ידיעות אחרונות", ושאול אלוביץ' מחזיק בכ-28% ממניות המתחרה yes.



בשוק מעריכים, כי עסקת המיזוג שבין אינטרנט זהב וקווי זהב תיצור חברה שתוכל להתייעל משמעותית בכל הקשור לשיעור הוצאותיה התפעוליות, ותפעל במסגרת מבנה אוליגופולי שיאפשר העלאת מחירים ושיפור ב-ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי). כבר עם השלמת העסקה תצליח אינטרנט זהב יותר מלהכפיל את ההכנסות שלה והתחזית ל-2007 היא שאינטרנט זהב תגיע ל-EBITDA של כ-280 מיליון שקל.



הוצאות המיזוג וההפחתות בגינו צפויות להתבצע כבר בתוצאות הרבעון הרביעי של 2006 וברבעון הראשון של 2007. ברבעון השני של 2006 רשמה אינטרנט זהב גידול של 18% ברווח התפעולי לעומת הרבעון הראשון של השנה לכ-11.4 מיליון שקל. ההכנסות של החברה ברבעון השני של 2006 צמחו בכ-3% בהשוואה לרבעון הראשון של 2006 והסתכמו בכ-97.2 מיליון שקל. הרווח הנקי לרבעון השני הסתכם בכ-6.6 מיליון שקל, זהה לזה שהושג ברבעון הראשון של 2006 וגידול של כ-43% בהשוואה ל-4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.



אינטרנט זהב הודיעה ביולי השנה על רכישת השליטה (60%) בקווי זהב מידי אליעזר פישמן, תמורת כ-84 מיליון דולר. פישמן ניסה קודם לכן להנפיק את קווי זהב בלונדון לפי שווי של עד 210 מיליון דולר, שירד לבסוף לרמה של כ-150 מיליון דולר - וכשל. את המכירה לאלוביץ' ביצע פישמן לפי שווי חברה של 140 מיליון דולר.



במסגרת המיזוג המתוכנן, תקבל קווי זהב תחת אחריותה את פעילות התקשורת של אינטרנט זהב, קרי פעילות השיחות הבינלאומיות והאינטרנט. במקביל, פעילות המדיה והתוכן של אינטרנט זהב תיוותר בעינה. שילוב הפעילויות של אינטרנט זהב וקווי זהב ייצור חברה עם הכנסות של יותר ממיליארד שקל בשנה, שתהיה מגובה בפעילות בתחום ה-VOB (טלפוניה בפס רחב) ובהבטחה לפעילות בתחום ה-IPTV (טלוויזיה על גבי פרוטוקול האינטרנט).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully