וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסטארט אפ אקסטריקום גייסה 12 מיליון דולר

גיא גרימלנד

26.10.2006 / 13:28

הפיתוח הטכנולוגי של החברה מונע הפרעות ברשתות תקשורת מקומיות אלחוטיות



אקסטריקום (Extricom) סיימה סבב גיוס שלישי בהיקף של 12 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי חברת בלדן (BELDEN), ועל ידי המשקיעים הקיימים של אקסטריקום: מוטורולה, קרן התקשורת מגנום וקרן הון הסיכון ורטקס.



הכספים ישמשו להמשך מימון ההתרחבות הגלובלית של החברה וכן לשיפור שירות הלקוחות וחיזוק מאמצי מכירות באמצעות שותפים וסוכני מכירות בעולם. עד כה החברה גייסה 15 מיליון דולר.



החברה, שנוסדה ביוני 2002, עוסקת בפיתוח פתרון תוכנה וחומרה המבצע אופטימיזציית תעבורת נתונים ברשתות WLAN (רשתות תקשורת מקומיות אלחוטיות) בתקנים a/b/g 802.11.



הפתרון מיועד לרשת ארגונית או לרשת פרטית גדולה, בהן נקודות השידור של הרשת האלחוטית נוטות להדמים אחת את השנייה וליצור הפרעות רבות. הדבר משפיע על קיבולת הרשת, ניידות המשתמשים ותחזוקת הרשת.



המערכת של אקסטריקום, Interference-Free WLAN System, עושה שימוש בטכנולוגיית Channel blanket, בשונה מטכנולוגיית Cell Planning המסורתית של עולם ה-Wi-Fi. השוני בין שתי הטכנולוגיות מתבטא בכך שהראשונה פועלת על ערוץ תקשורת אחד, המקבל את המידע מכל נקודות קצה, בכל תאי השטח בהם מותקנת הרשת האלחוטית הארגונית. זאת, בעוד שבטכנולוגיה הישנה יותר (Cell Planning), ערוץ התקשורת בנקודת הקצה הוא ספציפי לתא שטח מסוים, ולמעשה בתאי שטח שונים יש ערוצי תקשורת שונים.



משה שחף, שותף מנהל בקרן ההון סיכון ורטקס, מסביר כי הטכנולוגיה מתאימה לחברות וארגונים המתקינים רשתות אלחוטיות מקומיות. "נאמר שיש לך משרד ואתה שם בכל חדר ציוד קצה", מספק שחף דוגמא המסבירה את הטכנולוגיה. "אתה לא רוצה שערוצי התקשורת יפריעו ויתנגשו. זה הופך למסובך יותר ומשנה את הקליטה ברשת אם משנים את סדר הריהוט במשרד, או שהשכן מחליט להתקין רשת אלחוטית. מעבר לכך, הטכנולוגיה מאפשרת גם שימוש בערוץ מסוים לטובת קבוצת משתמשים ושימוש בערוץ נוסף אחר לטובת קבוצת משתמשים אחרת. כך, למשל, אם ניקח רישות בית ספר לדוגמה, המורים יוכלו להשתמש בערוץ אחד והתלמידים בערוץ אחר - מבלי שתיווצר הפרעה". המערכת של אקסטריקום מסוגלת לטפל בתקשורת טריפל פליי (מידע, קול ווידיאו).



אקסטריקום נוסדה בשנת 2002 על ידי צמד היזמים גדעון רותם, מנכ"ל החברה כרגע, וערן שפק, מנהל טכנולוגיה ראשי. לפני כן עבד רותם בחברות CellPay ו-Lucid Voice. שפק היה מייסד Lucid Voice ולפני כן עבד בחברת WaveAccess. כיום לחברה יש משרדים בישראל, ארה"ב ובריטניה.



"זוהי תקופה מעניינת של התרחשות רבה בתחום מערכות WLAN. אנו מובילים שינוי באופן התקשורת בעולם העסקי, תוך ביטול התפיסה של Cell planning, הלקוחה מתכנון רשתות סלולאריות, והחלפתה בדור חדש של כיסוי בשיטת Channel blanket, המספקת שירותי תקשורת יציבים ברמה גבוהה לכל המשתמשים", אמר גדעון רותם, מנכ"ל ומייסד חברת אקסטריקום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully