וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאט אבל בטוח: מכשירי האיגוח למשכנתאות מטפטפים לשוק; חברת ספיר תנסה לגייס כ-80 מיליון שקל בשבוע הבא

שרון שפורר

26.10.2006 / 13:55

ספיר תנפיק בשבוע הבא אג"ח מגובה במשכנתאות מחו"ל, שיוצמד למדד המחירים



בארה"ב הפכו בשנים האחרונות את מכשירי איגוח המשכנתאות לכלי מימון מרכזי של פירמות ומוסדות פיננסיים שונים, בעיקר בשל הפיזור הרחב והגיבוי שניתן לתת למשקיעים - מה שהופך אותם לעתים לבטוחים יותר מאג"ח קונצרני. לארץ, עושים מכשירים אלה עלייה רק בשנה האחרונה - כשהם מקבלים דחיפה מהמגמה החיובית בשוק ההון בשנים האחרונות וכמובן גם מהפריחה בענף הנדל"ן, שמורגשת במיוחד באחד העם. עד כה הונפקו מכשירים בודדים בתחום - אבל נראה כי "הטפטוף" שלהם לשוק הולך וגובר.



חברת ספיר 1 מכשירים פיננסיים - חברה ייעודית שהוקמה על ידי ערן גורן ורני פרידריך - תנסה לגייס בשבוע הבא 77 מיליון שקל בהנפקה פרטית של אג"ח סטרייט למשקיעים מוסדיים. החתמים בהנפקה יהיו לאומי ושות', בניהול רינה הורנשטיין וקובי סיט, כלל פיננסים, בניהול צחי סולטן, ומיטב חיתום, בניהולו של יונתן מלכה.



במסגרת עסקות אלו של איגוח משכנתאות, כלומר תזרימי מזומנים, מוקמת חברה ייעודית (SPV) אליה עובר התזרים העתידי מהמשכנתאות, והיא זו שמשלמת למשקיעים באג"ח שלה ומגבה את התשלומים בתזרים המדובר. כדי להפוך את המכשיר לפחות מסוכן ויותר אטרקטיווי למשקיעים - יכולה החברה המקורית לגבות את התזרים בכרית ביטחון נוספת משלה.



מדובר באג"ח פרטיות המדורגות בדירוג Aa1 על ידי חברת הדירוג מידרוג, ובעל מח"מ של 4.35 שנים לפירעון בתשלום אחד בדצמבר 2011. הריבית באג"ח תנוע בין 5.2%-6%. אג"ח צמודות מדד למשך חיים דומה (גליל 5480), נסחרות היום בתשואה של 3.81%, כלומר - פרמיית הסיכון של המכשיר תנוע בין 1.4% ל-2.2%.



האג"ח מגובות בתיקי משכנתאות בחו"ל בתחום הנדל"ן למגורים, ונקראות RNBS. הן עוטפות באריזה אחת 177 תיקים המכילים עשרות אלפי משכנתאות שונות. מקור התזרים, על פי נייר הגיוס, נובע ברובו מאג"ח מגובות משכנתאות המדורגות ב-A3 לפחות על ידי מודי'ס או דירוג בינ"ל מקביל.



כרית ביטחון נוספת למשקיעים תגיע מהפקדה של 23 מיליון שקל, או 30% מהיקף הגיוס המתוכנן על ידי חברת ספיר בחשבון נאמנות מיוחד. כרית זו תהווה את שכבת הבטחון הראשונה למקרה של כשלון בעמידה בהתחייבויות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully