וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר פלג מאקסלנס נשואה: "פעילות ערה של זרים נותנת היום את אותותיה בכל אפיקי המסחר"

שרון שפורר

26.10.2006 / 15:07

לדעתו של פלג אפשר למצוא את עקבות הזרים במחזורים הערים בבנקים ובכי"ל, באג"ח הארוכות



פעילות ערה של זרים נותנת היום את אותותיה בכל אפיקי המסחר - האפיק המנייתי, האפיק הסולידי והאפיק המט"ח, העריך היום מנכ"ל חברת ניהול התיקים של אקסלנס נשואה, ניר פלג.



פלג מסביר, כי את פעילות הזרים ניתן לראות בכמה מישורים: ראשית, העלייה החדה במדד הבנקים - מניות שהזרים פעילים בהם במיוחד - שדישדש מאז תחילת השנה ואילו היום מוביל את העליות כמעט ללא עוררין, כשרק המעו"ף (המגרש של הזרים) ראשון לו. גם המחזורים הגדולים בבנקים ובכי"ל מאותתים לדעתו על פעילותם של אלו.



ומה שמחזק עוד יותר את הסברה של פלג הוא האפיק הסולידי. הוא מספר על מחזורים גדולים מהרגיל בשחרים הארוכים (של למעלה מרבע מיליארד שקל) ובצמודים הארוכים (למעלה מ-100 מיליון שקל) - איגרות חוב פופולארית בקרב המשקיעים הזרים.



לעומת הזרים, מציין פלג, המשקיעים המקומיים מתרכזים יותר במניות היתר והנדל"ן ומשאירים את המניות הכבדות לזרים. להערכתו, אם הכיון החיובי בחו"ל יימשך - גם פה יימשכו עליות השערים.



אחד מהסוחרים בחדרי המסחר הגדולים בשוק סיפר ל-Themarker על פעילות מורגשת של זרים במניות המעו"ף ופעילות של גופים מקומיים במעו"ף וביתר. אותו סוחר סבור כי הקניות החזקות של מניות הבנקים בשוק נובעות מירידת התשואות הנמשכת בשחרים - מה שמשפיע על שווי מניות הבנקים.



לדעתו, ירידת התשואות דוחפת גם את מניות הנדל"ן ובכלל, הופכת את שוק המניות לאטרקטיווי יותר. את ירידת התשואות מסביר הסוחר בהפחתת הריבית האחרונה אבל יותר מכך ברמיזת נגיד בנק ישראל, הפרופסור סטנלי פישר, על הורדה נוספת קרבה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully