וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גלזר: "הבנקים חטפו חזק מידי והם זולים יותר מהביטוח והנדל"ן; המכפילים האטרקטיווים יחזירו את הזרים"

שרון שפורר

26.10.2006 / 17:08

הלחץ על הפועלים ולאומי ותוצאות הרבעון השלישי משמעותיים פחות, בעיני לידר שוקי הון



"קנו מניות בנקים", זו הכותרת החד משמעית שמעניק האנליסט אלון גלזר, מלידר שוקי הון, בסקירה על סקטור הבנקים שמתפרסמת ביום שבו מדד הבנקים מטפס בקרוב ל-3% ומושך את השוק מעלה אחריו.



להערכת גלזר, מניות הבנקים כיום, הם אחד הסקטורים היותר מעניינים בשוק המניות המקומי, השילוב של צמיחה במשק התורמת לבנקים, שיפור משמעותי באיכות תיק האשראי בבנקים, ועדת בכר שהוסיפה לשווי והרפורמה במס, תורמים לשיפור בתוצאות הבנקים בשנים הקרובות.



גלזר מאמין כי מניות הבנקים "חטפו קצת חזק מדי, אבל כפי שלמדנו בשנים האחרונות, הכיוון של המשקיעים, בעיקר הזרים, במניות הבנקים יכול להשתנות במהירות ובחדות". גלזר מאמין כי ברמות מחירים אלה, התשואות על ההון הצפויות בבנקים ברבעונים הקרובים מצדיקות את רכישות המניות ברמות הנוכחיות.



"אז למה הבנקים יורדים?", הוא שואל. מאז תחילת השנה ולאחר שכיכב ב-2005 - דרך מדד הבנקים של תל אביב במקום, וכמוהו גם מניות שני הגדולים - .



לדעתו, נבעו הירידות מכמה סיבות: מכירת גופים זרים - חלקם מקטינים אחזקות במניות הבנקים מסיבות מגוונות כמו הסטת כספים ממדינות מתעוררות, היציבות הפוליטית בישראל, המצב הביטחוני והשפעות המלחמה בצפון. סיבה נוספת היא חשש מתוצאות חלשות ברבעון השלישי ובעיקר ההשפעה של התיסוף בשקל, הפוגע ברווחיות השלוחות בחו"ל והאינפלציה השלילית הפוגעת ברווחי המימון.



בנוסף, הופעל לחץ על מניות הגדולים מסיבות מיקרו כלכליות: בבנק הפועלים, כתוצאה מהסכסוך בין בעלי המניות והמכירה של הקבוצה האמריקאית, לרבות שמועות על כניסת חלק מהמשקיעים לשורט בגין המניות שמכרו לשרי אריסון. ובלאומי, כתוצאה מלחץ של שחרור אופציות העובדים מחסימה בתחילת נובמבר. בנוסף, גלזר סבור כי בשוק החלו להעדיף מניות "סקסיות" יותר, ואילו מניות הבנקים, הפכו למעניינות פחות.



מבין כל הגורמים הללו, האנליסט של לידר שוקי הון סבור כי הסיבה העיקרית לחולשה היא המשקיעים הזרים. "קשה לדעת כיצד יפעלו הגופים הזרים, אולם להערכתנו העובדה שהבנקים נסחרים היום במחירים נמוכים משמעותית ממחירי השיא שלהם, ויותר מכך העובדה שקשה למצוא בעולם בנקים הנסחרים במכפילי הון בהם נסחרים הבנקים בישראל, יביאו לכך שהמחירים, ההופכים ליותר אטקרטיביים יחזירו את המשקיעים הזרים לצד של הקונים", הוא כותב.



הלחץ על מניות הפועלים ולאומי, ותוצאות הרבעון השלישי ("לא יהיה נורא כמו החששות") פחות משמעותיים בעיני לידר שוקי הון, הם קובעים בנחרצות כי מבחינה כלכלית, הבנקים נסחרים מתחת לשוויים הכלכלי ויותר מכך, לאחר עליות שערים חדות בסקטורים אחרים, מניות הבנקים הופכות לאטרקטיוויות גם בהשוואה לאותם לסקטורים שנהנו מגל העליות של השנה האחרונה. לדעתם סקטור הבנקים זול יותר גם מסקטור הנדל"ן והביטוח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully