וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגמלאים מאיימים: נצביע נגד צירוף ליברמן לממשלה אם לא יבוטל הקיצוץ המתוכנן בקצבאות

מזל מועלם

26.10.2006 / 19:06

עם זאת, המהלך יוכל לעבור גם ללא קולותיהם בעקבות החלטת שרי מפלגת העבודה אתמול לתמוך בצירוף ליברמן



מאת מזל מועלם ויוסי ורטר



מפלגת הגמלאים מאיימת להצביע נגד צירופה של "ישראל ביתנו" לממשלה. בהודעה מטעם המפלגה נמסר הערב (חמישי) כי חבריה יצביעו בממשלה ובכנסת נגד הרחבת הקואליציה, אם לא יבוטל הקיצוץ המתוכנן בקצבאות בתקציב 2007.



יש בכך שינוי עמדה של המפלגה, שעד כה תמכה בהרחבת הקואליציה ובצירופו של אביגדור ליברמן לממשלה. לגמלאים שבעה ח"כים ושני שרים, והתנגדותם לא תוכל בכל מקרה לסכל את המהלך, בעקבות החלטת שרי מפלגת העבודה אתמול לתמוך בצירופו של ליברמן.



פרץ: הממשלה עשויה להחזיק מעמד "אפילו שנה"



יו"ר העבודה, עמיר פרץ, העריך אתמול (רביעי) כי הממשלה בהרכבה החדש עשויה להחזיק מעמד "אפילו שנה", אבל רק אם יהיה תהליך מדיני שיוציא את האזור מהקיפאון שבו הוא שרוי. אם לא יהיה תהליך מדיני, העריך פרץ בפני פעילי מפלגתו, הממשלה לא תשרוד יותר משנה. אם יהיה תהליך, אמר, ייתכן שיו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לא יסכים לו, ויפרוש. פרץ טען, כי דווקא הנוכחות של ליברמן תסייע לעבודה לחדד את עמדותיה ותעניק לה "מוטיווציה כפולה ומכופלת" לעמוד על שלה, ולקיים את הבטחותיה לבוחר.



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר אתמול בפגישתו עם פרץ, כי השלב הבא בהרחבת הקואליציה הוא הכנסת יהדות התורה לממשלה, כדי ליצור קואליציה רחבה של 84 ח"כים.



בישיבה לילית החליטו אתמול שרי העבודה לאמץ ההחלטה לתמוך בצירוף ליברמן. השר היחיד שהתנגד היה אופיר פינס. חברי הכנסת דני יתום, שלי יחימוביץ', ראלב מג'אדלה, נדיה חילו ואבישי ברוורמן פועלים לגיוס חברי מרכז העבודה לקראת ההצבעה במרכז המפלגה ביום ראשון על אישור ההסכם הקואליציוני. אמש כינס פרץ את שרי העבודה בבית המפלגה בשכונת התקווה בתל אביב, ומסר להם דיווח בנוגע לסיכום עם אולמרט שהביא אותו להסכים לשותפות עם ליברמן.



פינס: ניתן למנוע כניסת ליברמן לממשלה



פרץ והשרים התומכים בצירוף ליברמן לקואליציה פועלים לטובת גיוס תמיכה באמצעות פעילים, שיחות טלפון ופגישות. השר פינס אמר אתמול, כי הוא מאמין שחברי המרכז יעדיפו את השיקול האידיאולוגי, וכי "ניתן למנוע את כניסת ליברמן לממשלה, למרות שנחתם עמו כבר הסכם קואליציוני" והוא מתכוון להעלות בישיבת המרכז ביום ראשון הצעת החלטה לפיה חברי המרכז ינחו את הסיעה בכנסת האם לתמוך או להתנגד לשותפות עם ליברמן.



לדבריו, במידה והמרכז יורה להתנגד, הרי שחברי הסיעה יהיו מחויבים להצביע נגד, וכך לא יוכל אולמרט לאשר את כניסת ליברמן והמהלך יטורפד. "אני מציע לתת את הקרדיט לחברי המרכז שידעו להבחין בין אינטרסים לאידיאולוגיה. מדובר בעתיד המפלגה".



בניגוד לפינס, השר בנימין בן אליעזר בירך את פרץ על ההחלטה וחיזק אותו. לדבריו, "זוהי החלטה אמיצה ונכונה בימים אלה. הדבר האחרון שהעם רוצה זה זעזועים ובחירות".



הערכה: מרכז העבודה יאשר את כניסת ישראל ביתנו לקואליציה



ההערכה הרווחת היא שמרכז מפלגת העבודה יאשר ביום ראשון את ישיבתה המשותפת של העבודה עם ישראל ביתנו בקואליציה. במקרה כזה עשויה הממשלה לאשר ביום שני את צירוף ליברמן לממשלה. באותו יום תתבקש הכנסת לאשר זאת.



בתום פגישתם השנייה בתוך יממה של אולמרט ופרץ אתמול, הושלם המו"מ, שהביא את פרץ לתמוך בכניסת ליברמן לממשלה. בצהריים הגיע פרץ ללשכת אולמרט בירושלים, אחרי שבלילה כבר הושגו סיכומים ראשוניים. בחדר נכח גם מזכיר הממשלה ישראל מימון.



על פי הסיכום, הודיע פרץ כי ימליץ למרכז לאשר את הישארותה של העבודה בממשלה ובקואליציה ובתמורה יקבל "חבילת הישגים" הכוללת: מינוי ח"כ אפרים סנה לסגן שר הביטחון והקמת ועדת שרים למגזר הלא יהודי בראשות פרץ. ברמה ההצהרתית הזכיר פרץ את החובה לבטל את ההקפאה בקצבאות הזקנה והילדים ולהפנות תקציבים למגזר הערבי, וכן דיבר על החובה לצאת מהקיפאון המדיני, והדגיש את הצורך לטפל במאחזים.



עוד נאמר שהממשלה תפעל על פי קווי היסוד שלה ועל פי ההסכמים הקואליציוניים, ואין בצירופה של ישראל ביתנו לשנות או לפגוע בהם. עוד סוכם כי לא ייפגעו סמכויותיו של פרץ.



כמו כן סוכם באופן לא מחייב כי במידה ואגודת ישראל לא תיכנס לקואליציה בתוך פרק זמן סביר, יועבר תיק הרווחה לעבודה תמורת תיק אחר. בכוונת אולמרט לצרף בתוך חודש את יהדות התורה לקואליציה, כך שהיא תכיל 84 ח"כים. מקורביו טוענים כי גם אם לא תצטרף יהדות התורה, התיק לא יעבור אוטומטית לעבודה. יו"ר ש"ס, אלי ישי, וליברמן דורשים את התיק למפלגותיהם.



התקפלות פרץ בעבור הישגים מועטים ספגה ביקורת קשה ממתנגדי השותפות עם ישראל ביתנו בתוך העבודה. חברי הכנסת הערבים של המפלגה, ראלב מג'אדלה ונדיה חילו, מתחו ביקורת חריפה על הצעד, ופעילים ערבים של המפלגה אמרו כי יפעלו נגד פרץ בפריימריס על ראשות המפלגה. ההבטחות שניתנו לפרץ עוררו גם כעס בתוך קדימה וחברי כנסת מהמפלגה שנאבקים לקבל תפקיד סגן שר דרשו מאולמרט לקיים הבטחתו. אולמרט אינו מתכוון למנות סגני שרים נוספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully