וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון ירדה ב-0.5%; פאריס ופרנקפורט עלו ב-0.2% ו-0.3% בהתאמה

רונן סרברניק

26.10.2006 / 19:18

מגזר האנרגיה רשם עליות: רויאל דאץ'/של עלתה ב-2.2%; רפסול הוסיפה 0.8%



בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת, על רקע החלטת הבנק הפדרלי בארה"ב אתמול להשאיר את הריבית במשק ללא שינוי - 5.25%. מגזר האנרגיה רשם עליות על רקע התחזקות מחיר הנפט, לאחר שדו"ח ממשלתי בארה"ב דיווח על ירידה במלאי הנפט. לונדון ירדה ב-0.5%; פרנקפורט ופאריס עלו ב-0.3% וב-0.2%, בהתאמה.



הבנק הפדרלי החליט להותיר את ריבית הבסיס של ארה"ב ללא שינוי, ברמה של 5.25%, זה החודש השלישי ברציפות, בפגישתו בת היומיים שהסתיימה אתמול. הבנק מסר כי האינפלציה בארה"ב נמצאת תחת שליטה. ההערכות הן שהבנק לא ישנה את שיעור הריבית עד למחצית השנה הבאה.



ענקית הנפט רויאל דאץ'/של רשמה ירידה של 34% ברווחיה ברבעון השלישי, בין היתר בשל העלייה בהוצאות החברה והירידה בתפוקת הנפט בניגריה. האלימות בניגריה השנה הביאה לסגירת בארות נפט במדינה ולירידה בתפוקה ברבעון השלישי. הרווח הנקי של רויאל דאץ'/של ברבעון השלישי הסתכם ב-5.94 מיליארד דולר, לעומת רווח של 9 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בו מכרה החברה צינור נפט. הכנסות החברה עלו ב-10% לעומת הרבעון המקביל ב-2005, והסתכמו ב-84.3 מיליארד דולר.



מגזר האנרגיה רשם עליות, על רקע דו"ח משרד האנרגיה האמריקאי שמסר כי מלאי הנפט הגולמי השבועי בארה"ב ירד ב-3.21 מיליון חביות בשבוע שעבר, ל-332.2 מיליון חביות, לאחר שיבוא הנפט ירד ב-6.9% מממוצע של ארבעה שבועות. רויאל דאץ'/של עלתה ב-2.2%; רפסול עלתה ב-0.8% וטוטאל רשמה עלייה של 0.3%.



קאפ ג'מיני, חברת שירותי המחשבים הגדולה באירופה, הגישה הצעת רכש עבור חברת קאנביי, המספקת שירותי מחשבים לבנקים, ושמרבית צוותה נמצא בהודו. קאפ ג'מיני מעוניינת לרכוש את קאנביי בעבור 1.25 מיליארד דולר. קאפ ג'מיני הציעה לשלם 29 דולר עבור כל מניית קאנביי, מחיר הכולל פרמיה של 16% על מחיר מניית קאנביי, כפי שנסגרה אתמול. מניית קאפ ג'מיני (סימול CAG.L) רשמה ירידה של 1%.



חברת התוכנה ביזנס אובג'קטס עלתה ב-6.6%. החברה, יצרנית התוכנה הגדולה בעולם לאנליזת פעילויות תאגידיות, דיווחה שרווחיה ברבעון השלישי נותרו ללא שינוי בעוד שהכנסותיה עלו על תחזיות האנליסטים.



פראנס טלקום, חברת הטלפון השנייה בגודלה באירופה, דיווחה על עלייה של 8.9% במכירות ברבעון השלישי, מעל לצפוי, על רקע רכישת החברה את חברת הסלולר הספרדית אמנה. מניית פראנס טלקום עלתה ב-3.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully