וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות Term Sheet חתום, נסוגה קרן הון סיכון ישראלית מהשקעה ב-Globaloop; החברה פיטרה 12 עובדים

צורי דאר

8.8.2001 / 17:42

כך נודע ל-TheMarker.com; לצורך מימון מיידי ביצעה החברה גיוס של כ-2 מ' ד' מבעלי המניות הקיימים; קצב שריפת המזומנים של החברה - כ-250 אלף דולר בחודש

חברת הסטארט אפ גלובלופ, המפתחת טכנולוגיית תקשורת בפס רחב לבנייני מגורים, השלימה בשבועיים האחרונים גיוס של 2 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים, לאחר שהגיוס הגדול בסך 8 מיליון דולר שתיכננה לא יצא לפועל כתוצאה מנסיגה ברגע האחרון של קרן הון סיכון ישראלית.

כפי שפורסם ב-TheMarker.com לפני כחודשיים, נחתם הסכם עקרונות (Term Sheet) בין החברה למשקיעים קיימים ולקרן הון סיכון ישראלית בנוגע לגיוס הון בסך כ-8 מיליון דולר לפי שווי חברה של יותר מ-30 מיליון דולר לפני הכסף. אולם, לפני כשבועיים הודיעה הקרן כי היא נסוגה מההשקעה.

בעקבות ההודעה ועל רקע צורכי המימון של החברה הוחלט לצאת לסבב גיוס פנימי מהמשקיעים הקיימים, ובמקביל לקצץ בכוח האדם. ואמנם, אתמול פיטרה החברה כ-15% מכוח האדם שלה, כ-12 מתוך 60 עובדים, רובם מתחומי השיווק.

"איני יודע בדיוק מה הסיבה שקרן ההון סיכון הישראלית נסוגה מההשקעה. סיבה אחת יכולה להיות השוויים הנמוכים של חברות אמריקאיות הפועלות בתחום שלנו, כגון טוט וקופרמאונטיין, שהגיעו לאחרונה לשוויים מגוחכים בנאסד"ק. טוט נסחרת בשווי של 20 מיליון דולר", אמר מנכ"ל גלובלופ, עומר עינב. "אבל בניגוד לחברות בשוק האמריקאי, שסובלות מירידה במכירות כתוצאה מהמשבר בארה"ב, אנחנו מלכתחילה לא כיוונו לשוק האמריקאי. אנחנו החברה המובילה בתחומנו בשוק היפאני, השוק השני בגודלו בעולם, בגרמניה, שהיא השוק המוביל באירופה, ובברזיל - השוק הגדול באמריקה הלטינית", אמר עינב, שהוסיף כי "קרנות ההון סיכון הישראליות לא מבינות את השווקים האלה".

עינב ציין כי הקיצוץ הוריד את קצב שריפת המזומנים של החברה לכ-250 אלף דולר לחודש. לדבריו, כיום החברה מוכרת מוצרים בכ-450-500 אלף דולר לחודש, ובקרוב תודיע על הסכם עם חברה בינלאומית גדולה, אשר את שמה סירב למסור. הסכם זה, ציין, "יתרום למכירות שלנו 2.5 מיליון דולר על פני שנה".

גלובלופ נוסדה בשנת 1997. החברה מפתחת קופסת תקשורת, שמיועדת לבניינים גדולים, ומאפשרת אספקת שירותי פס רחב לכל משרדי הבניין באמצעות קווי הנחושת הקיימים בבניין בטכנולוגיית DSL. החברה גייסה עד היום כ-8 מיליון דולר בשני סיבובי גיוס. בעלי המניות בגלובלופ הם יגאל יעקבי, בני הניגל, זוהר גילון, מלונות דן (10%), טכנופלס ונצ'רס, קרן אלון, קרן ג'אפקו ומשקיעים פרטיים.

מאחר שהחברה גייסה בסופו של דבר רק 2 מיליון דולר, יהיה עליה לגייס הון פעם נוספת בתוך כמה חודשים, והיא מתכוונת לנסות ולגייס אותו משותפים אסטרטגיים שלה בחו"ל, כגון NTT מיפאן, גרונדיג האירופית, Ikusi מספרד וטלסטרה מאוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully