וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלווין קפיטל הבריטית הובילה גיוס של 10 מיליון דולר ל-Celltick הישראלית, לפי שווי הנאמד ב-20 מיליון דולר

בעז בבאי

8.8.2001 / 15:13

סלטיק, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת הרחבת השימוש בשירותי ערך מוסף קיימים בטלפונים סלולריים, פיטרה בחודשים האחרונים כ-17 עובדים, כ-27% מכוח האדם

חברת השקעות הבריטית אלווין קפיטל (Elwin Capital) הובילה גיוס של 10 מיליון דולר בחברת הסטארט אפ הישראלית סלטיק (Celltick), שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת הרחבת השימוש בשירותי ערך מוסף קיימים בטלפונים סלולריים. הגיוס התבצע על פי הערכות לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר אחרי הכסף, כשאלווין השקיעה כ-7-6 מיליון דולר.

בסבב הגיוס הראשון השתתפו גם בעלי המניות הקיימים, קבוצת CIR האיטלקית, בבעלות משפחת דה בנדטי, דנבאר טכנולוגיות ופרטנר פיוצ'ר, במטרה למנוע דילול אחזקות בחברה. קרן ההון סיכון הירושלמית ג'רוזלם ונצ'רס פרטנרס (JVP) היתה היחידה שהגדילה את חלקה בסלטיק. סלטיק, שהוקמה בתחילת 2000, השלימה במארס שנה שעברה גיוס סיד בהיקף של 3.5 מיליון דולר לפי שווי חברה של 8.5 מיליון דולר, אחרי הכסף.

מנכ"ל סלטיק, יוסי וולינשטיין (Yossi Wellingstein), אמר היום ל-TheMarker, שהחברה פיטרה בחודשים האחרונים כ-17 עובדים, המהווים כ-27% ממצבת כוח האדם שלה, זאת במטרה להתאים את עצמה לשינויים בשוק ההיי-טק העולמי.

לדבריו, שבעקבות השלמת הגיוס מתכננת החברה לגייס כ-10-15 עובדים חדשים במהלך 6-9 החודשים הבאים כדי לחזק את מערך השיווק והתמיכה שלה. אבל הצעד מותנה בהתקדמות של החברה מבחינת חתימה על הסכמי שיתופי פעולה חדשים עם מפעילות סלולריות בינלאומיות.

סלטיק פתחה לאחרונה שני משרדים באירופה ? בבריטניה וסקנדינוויה ? ומינתה את ביירנה לינגסו (Bjarne Lyngso), מנהל בכיר בחברת אנד2אנד הסקנדינווית, לתפקיד סגן נשיא בכיר למכירות באירופה.

ביוני האחרון הודיעה סלטיק על הסכם עם BT וויירלס, חטיבת הסלולר של בריטיש טלקום, לביצוע ניסוי נרחב של המערכת על גבי הרשת המבצעית, לקראת השקה מסחרית מלאה של המוצר. במהלך השנה האחרונה הותקנה מערכת המדיה האינטראקטיווית של החברה אצל מספר מפעילי רשתות סלולריות באירופה ובאסיה.

הטכנולוגיה של סלטיק נועדה להסיר את המחסומים הקיימים בצריכת שירותי ערך מוסף על ידי מנויי הסלולר, באמצעות פתרון גישה ישירה ונוחה למגוון עשיר של תכנים ואפליקציות. הטכנולוגיה מאפשרת למפעיל הסלולרי להגביר את התעבורה של הצרכנים מבחינת השימוש בתקשורת קולית, הודעות SMS וגלישה באינטרנט סלולרי.

המידע שמציע ספק הסלולר משודר לכלל המנויים של המפעיל הסלולרי מבלי לצרוך תדרים של המפעיל הסלולרי. והמשתמש יכול להגיב על כל הודעה הזורמת על גבי על המסך באמצעות הקלקה אחת או שתיים, ולקבל הרחבה על המידע הזורם, לבצע רכישות או להשתתף במשחקים ואפליקציות משתמשים אחרות. התכנים המוזרמים מנוהלים כלוח שידורים לכל דבר הכולל תוכניות, מידע ואפליקציות מבוססות מקום וזמן. פלטפורמת התכנים של סלטיק מיועדת לטכנולוגיות 3G ו- GPRS ומיושמת כבר כיום על רשתות תקשורת סלולרית מסוג GSM.

אלווין קפיטל, החלה לפעול לראשונה בישראל בחודש יוני השנה, כאשר השקיעה סכום של 4 מיליון דולר במסגרת גיוס הון פרטי בהיקף של 10 מיליון דולר של חברת הסטארט אפ הישראלית קונגרואנסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully