וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: טבע מרכזת כ-25% מהמסחר ועולה ב-2.4%; המעו"ף עולה ב-0.2%

אילן מוסנאים

8.8.2001 / 15:02

מחזור המסחר נמוך - 125 מיליון שקל; כור עולה ב-3.8% בעקבות הדו"ח החיובי של אי.סי.איי; ריטליקס ואלביט מערכות עולות בעקבות הדו"חות הטובים שפירסמו אתמול

המסחר בבורסה התל אביבית ממשיך להתנהל בשעות הצהרים ביציבות עם נטייה לעליות קלות במדדים המובילים ותוך מחזור נמוך של 125 מיליון שקל. זאת, למרות הירידות הקלות אמש בנאסד"ק ולמרות הירידות היום בבורסות אירופה והפסימיות בחוזים על הנאסד"ק.

מדד המעו"ף רושם בשעה זו עלייה של 0.22% לרמה של 449.57 נקודות, ומדד תל אביב 100 נסחר בעלייה של 0.33% לרמה של 438.28 נקודות. התל-טק רושם כעת עלייה של 0.18%.

פעילים בשוק ציינו כי המדדים הכבדים בבורסה ממשיכים להפגין עוצמה בלתי מוסברת ורושמים עליות למרות המצב הבטחוני הבעייתי והמשך התנודתיות בשוקי ההון בעולם.

הפעילים ציינו כי השוק עומד היום בנקודת מבחן ובשלב מסוים הוא יצטרך להיפרד מרמת ה-445-450 נקודות (בה הוא סובב בתקופה האחרונה) ולהחליט אם פניו להמשך העליות או שהמדדים ישובו אל אזור ה-410-420 נקודות.

אחרי שאתמול נפלה ב-4.1%, מתאוששת מעט מניית טבע ועולה ב-2.4 במחזור של 30 מיליון שקל - הגבוה בבורסה. המניה נהנית מהודעתה מאתמול כי קיבלה אישור לשווק את תרופת הקופקסון שלה ב-15 מדינות של האיחוד האירופי.

מניית אגיס עוברת לעליות

יתר מניות הארביטראז' נסחרות במגמה מעורבת כאשר מניית נייס מאבדת 2.2% ומטאלינק נפרדת מ-5.5%. לעומתן, מניות אלרון וכור עולות ב-2.3% וב-3.8%, בהתאמה.

נראה שמניית כור, שמרכזת היום מחזור גבוה של 7 מיליון שקל, נהנית הבוקר מדו"ח החיובי שפירסמה אמש החברה המוחזקת אי.סי.איי לרבעון השני של 2000. אי.סי.איי דיווחה על הכנסות בהיקף של 266.4 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 252.5 מיליון דולר ברבעון הקודם ושל 290 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2001. בשורה התחתונה הצליחה החברה לעקוף את תחזיות האנליסטים עם הפסד של 28 סנט למניה לעומת תחזיות להפסד של 31 סנט למניה.

מניית אגיס רושמת כעת עלייה של 0.1% במחזור של 2.5 מיליון שקל. החברה הודיעה היום כי תפסיק לשווק באופן זמני את תרופת ה-Lipogis של חברת התרופות הגרמנית באייר, בעקבות תופעות לוואי שהתגלו במספר מקרים של שימוש בתרופה בשילוב עם התכשיר Gemfibrozil.

החברה מסרה כי הפסקת הפעילות עשויה לגרום לירידה של 7 מיליון שקל ברווח הגולמי השנתי שלה - שבשנת 2000 עמד על 414 מיליון שקל. עם פרסום ההודעה נפלה המניה בכ-4%, אולם בהמשך, אחרי ניתוח מעמיק יותר של המצב, החליטו המשקיעים שההודעה אינה כה מהותית ולכן ההתאוששות במחיר המניה.

מניית סאיטקס ממשיכה בירידות

מניית אלביט מערכות עולה ב-1% במחזור של 4 מיליון שקל. זאת, לאחר הדו"חות החיוביים לרבעון השני שהחברה פירסמה אתמול, שהצביעו על צמיחה של 61% בהכנסותיה ל-170 מיליון דולר, לעומת מכירות של 105 מיליון שקל ברבעון המקביל, ועל עלייה של 55% ברווח הנקי ל-11.1 מיליון דולר.

ריטליקס עולה ב-4 במחזור של 4 מיליון שקל. גם ריטליקס פירסמה אתמול דו"ח חיובי לרבעון השני ודיווחה על גידול של 87% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-14.5 מיליון דולר ועל רווח נקי של 846 אלף דולר.

מניית סאיטקס יורדת ב-1.5% במחזור של 423 אלף שקל. אתמול ירדה המניה ב-2.9% בעקבות הודעתו של מנכ"ל ונשיא החברה, יואב שלוש, כי החליט לפרוש מתפקידיו בחברה.

כשמדובר בפרסום אזהרות רווח, הבורסה המקומית עדיפה על הבורסה האמריקאית. הוכחה מוחצת לעניין באה מכיוונה של חברת שניב שפירסמה היום אזהרת רווח, לפיה בעקבות צמצום הזמנות משמעותי מצד החברה האם סנו, תיגרם לשניב ירידה חדה בהכנסות לרבעון השלישי.

הודעה שכזו היתה עשויה לגרום לצניחה חדה במניות שניב אם היתה נסחרת בנאסד"ק, ואולם במסחר בבורסה המקומית, בה מחזיקים בעלי השליטה בכ-90% ממניות החברה, לא נרשמה נכון לשעה זו אף עסקה והמניה נסחרת ללא שינוי.

חברה אחרת שכן הצליחה להרגיז את המשקיעים היא בולוס גד. החברה מסרה ביום שני האחרון כי אין ביכולתה לפרוע את הקרן והריבית של האג"ח להמרה מסדרה ב' שלה (בהיקף של 5.6 מיליון שקל), וכי בכוונתה לבקש מהמשקיעים לאשר את דחיית התשלום ב-3 חודשים.

ביום שני היתה הפסקת מסחר במניות החברה ואילו אתמול נפלה המניה ב-7.7%. היום נופלת המניה בעוד 11% ואיגרות החוב מסדרה א' של החברה יורדות ב-30%. המחזיקים באיגרת מסדרה ב' דווקא נותרו אדישים לעניין ומאז ההודעה היא איבדה רק כ-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully