וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: השקל נחלש מול הדולר ב-0.2%; בנק לאומי: "הדולר עם הפנים למעלה"

עומר שרביט

27.10.2006 / 10:15

שוויון הריביות בין ישראל וארה"ב מעלים את פרמיית הסיכון להשקעה בשקל



המסחר במט"ח נפתח הבוקר בהיחלשות של השקל מול שני המטבעות העיקריים. הדולר מוסיף בשעה זו 0.2% לרמה של 4.293 שקלים והיורו מתחזק ב-0.3% לרמה של 5.4406 שקלים.



בעולם נסחר הדולר במגמה מעורבת, ומוסיף 0.1% מול היורו, לרמה של 1.267 דולר ליורו. לעומת זאת, מול הין נחלש הדולר ב-0.1% לרמה של 118.525 ין לדולר.



השבוע הושוו הריביות בין ישראל לארה"ב, כך שלמשקיעים בישראל אין יותר פרמיית סיכון עודפת על ההשקעה בישראל ביחס לארה"ב. ביום רביעי האחרון הותיר הבנק המרכזי בארה"ב את הריבית בלא שינוי ובישראל בחר הנגיד להוריד את הריבית ב-0.25% בתחילת השבוע.



יתרה מכך, מסתמן מצב של פער ריביות שלילי בין שתי הארצות, שכן הנגיד בישראל עשוי להוריד את הריבית פעם נוספת בחודשים הקרובים, בניגוד לריבית בארה"ב שצפויה להתייצב בשיעורה הנוכחי עד תחילת השנה הבאה.



בבנק לאומי אומרים בסקירתם השבועית, כי "בטווח הקצר, ביטול פערי הריביות בין ישראל לארה"ב שחל השבוע, צפוי להוביל את הדולר להיסחר סביב הרמות הנוכחיות ואף עם הפנים כלפי מעלה. בטווח הבינוני, מעבר אפשרי לפער ריביות שלילי בין ישראל וארה"ב עלול להוביל לתיקון נוסף בשערו של הדולר כלפי מעלה, אם כי אנו מעריכים שהשקל ימשיך לשמור על יציבות סביב הרמות הנוכחיות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully