וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך אל ווליד בן טלאל מכר את החזקותיו במקדונלד'ס, קוקה קולה וג'ילט

סוכנויות הידיעות

8.8.2001 / 21:48

המיליארדר הסעודי מכר בחודשים האחרונים החזקות בשווי של 320 מיליון דולר בשורה של חברות

המיליארדר הסעודי, הנסיך אל ווליד בן טלאל, מכר החזקות בשווי של כ-320 מיליון דולר (לפי מחירי נובמבר 2000) בשורה של חברות בחודשים האחרונים. בין החברות שמכר: מקדונלד'ס, קוקה קולה, ג'ילט, דונה קארן אינטרנשונל, יונדאי מוטור ויצרנית הרכב הגדולה במלזיה, פרוטון.

החלטת בן טלאל, אחיינו של פאהד מלך ערב הסעודית, למכור את החזקותיו בחברות בעלות מותגים מפורסמים כמו קוקה קולה וג'ילט, עומדת בסתירה להחלטת המיליארדר וורן באפט, אשר הודיע לאחרונה על כוונתו להמשיך להחזיק במניות אלה.

בן טלאל, אשר הונו האישי עומד על 20.1 מיליארד דולר, הוא בעל החזקות גדולות בהיקף של מיליארדי דולרים בחברות רבות, בהן סיטיגרופ (9.65 מיליארד דולר), ניוז קורפ של רופרט מרדוק (1.1 מיליארד דולר) ו-AOL-טיים וורנר AOL -טיים וורנר (932 מיליון דולר).

הנסיך הסעודי היה לאגדה בוול סטריט כאשר הציל בתחילת שנות התשעים את בנק סיטיקורפ, לימים סיטי גרופ, מפשיטת רגל. השקעה של 790 מיליון דולר, שאפשרה לבנק להתאושש ולזנק בהמשך לעמדת הבנק המוביל בארה"ב, הפכה את ה-4% של בן טלאל לשמונה מיליארד דולר.

אלא שהמוניטין שרכש לעצמו בן טלאל, הוכתם עקב הפסדי ענק בהשקעותיו בחברות טכנולוגיה דוגמת פרייסליין.קום, MCI וורלדקום (סימול WCOM) ודאבל קליק (סימול DCLK). עוד צבר הנסיך הפסדים על השקעותיו ביצרנית מכונות הצילום זירוקס (סימול XRX) ויצרנית מצלמות וציוד הצילום איסטמן קודאק (סימול EK).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully