וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: סיסקו ירדה ב-6.7% והובילה את מניות הטכנולוגיה לירידות שערים חדות

יהודה שויצר

8.8.2001 / 23:37

נתונים עגומים על מצב הכלכלה האמריקאית שלחו את הנאסד"ק אל מתחת ל-2,000 הנקודות; נוקיה ירדה על רקע שמועות כי תפרסם אזהרת רווח

אחרי תקופה קצרה בה נתבשרנו ע"י אנליסטים כי, "הרע כבר מאחורינו" וענף הטכנולוגיה עומד בפני קאמבק, הגיעה סיסקו אמש והוכיחה לכולם אחרת. יצרנית ציוד האינטרנט המובילה הנמיכה את תחזית ההכנסות לרבעון הנוכחי, והשרתה אווירת נכאים ששלחה את הנאסד"ק לירידה של 3%, עמוק מתחת לרף 2,000 הנקודות.

לאווירה השלילית תרם גם דו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית. מנתוני הדו"ח (הספר הבז') עולה כי הכלכלה האמריקאית המשיכה להפגין חולשה בחודשים יוני ויולי. "דיווחים שהגיעו ממרבית המחוזות של הבנק הפדרלי הצביעו על צמיחה נמוכה, אם בכלל, בפעילות הכלכלית ביוני ויולי", אמר אלן גרינספאן, נגיד הבנק הפדרלי.

"החולשה המתמשכת בענף היצרני הקרינה על ענפים אחרים", אמר גרינספאן והדגיש כי מהנתונים שקיבל, עולה שבמקומות רבים נרשמה ירידה בדרישה לעסקים נלווים למגזר היצרני, כגון נדל"ן עסקי, וירידה בדרישה לשירותי תובלה, ספנות וכיוצא בזה.

סיסקו הציתה גל מכירות בענף הטכנולוגיה

סיסקו ירדה ב-6.7% לאחר שדיווחה אמש על הרבעון הגרוע בתולדותיה, עם ירידה של 86% ברווח (לפני הוצאות חד פעמיות והפחתות מוניטין) וקריסה של 99% ברווח הנקי. יתר על כן, סיסקו צופה ירידה נוספת בהכנסות הרבעון הנוכחי, של עד 5%.

בעקבות האזהרה והתוצאות לרבעון הוריד בנק ההשקעות מריל לינץ' את תחזיות הרווח למניה לרבעון המסתיים באוקטובר ל-2 סנט מ-5 סנט, ואת ההכנסות לרבעון מ-4.7 מיליארד דולר ל-4.2 מיליארד דולר. כמו כן הוריד הבנק את התחזיות לשנת הכספים 2002, המסתיימת ביולי 2002, ל-13 סנט למניה ולהכנסות של 17.5 מיליארד דולר.

בעקבות סיסקו ירדה לוסנט ב-3.6%, נורטל ירדה בשיעור של 6.5% ואלקטל(סימול ALA) רשמה ירידה של 7.2%. במגזר ציוד הסלולר בלטה נוקיה (סימול NOK) בירידה של 6.3% על רקע שמועות כבדות כי החברה עומדת לפרסם אזהרת רווח.

חברת הפרסום TMP וורלדווייד (סימול TMPW), המפעילה את אתר ההשמה מונסטר.קום, דיווחה אתמול כי הכנסות שירות החיפוש היוו 37% מכלל הכנסותיה ברבעון השני וכי רשמה גידול של 50% ברווח הנקי. מנייתה עלתה ב-2%.

חברת אמולקס (סימול EMLX) המייצרת מוצרי אחסון נתונים, ירדה ב-9%, לאחר שדיווחה על רווח של 9 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, לעומת 9.6 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, ברבעון המקביל. אמולקס אמרה כי אינה יודעת מתי תסתיים ההאטה בטכנולוגיה.

יצרנית המחשבים גייטווי (סימול GTW) פותחת בהליך של הפסקת כל פעילויותיה בבריטניה ובאירלנד. דוברת החברה, דונה קאטר, ציינה כי ההליך נמצא רק בתחילתו וכעת דנים על כך. "ההחלטה הסופית לגבי סגירת המפעלים עדיין לא נפלה", אמרה הדוברת. בתוך כך איבדה המנייה 1% מערכה.

מיקרוסופט הגישה לביהמ"ש העליון בארה"ב בקשה לפסול פסיקה של ביהמ"ש לערעורים שקבע כי ניצלה לרעה את כוחה כמונופול. המנייה שעלתה בפתיחה, נכנעה לסנטימנט השלילי בשוק וירדה ב-2.2%.

אטנה (סימול AET) חברת ביטוחי הבריאות הגדולה בארה"ב, דיווחה על הפסד תפעולי של 95.9 מיליון דולר ברבעון השני בשל עלויות גבוהות. המנייה ירדה ב-1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully