וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן ויגאל אהובי רוכשים שלושה נכסים בשוויץ בתמורה לכחצי מיליארד שקל

נתן שבע

29.10.2006 / 10:39

דלק ואהובי יחזיקו כ-45% מהיקף הנכסים; התשואה על הנכסים עומדת על כ-5.3%



נדל"ן, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, מתרחבת בשוויץ. החברה, באמצעות דלק בלרון בינלאומי, חתמה על עסקה לרכישת 3 בנייני משרדים בעיר ברן תמורת כ-500 מיליון שקל (כ-146.3 פרנק שווייצי). חלקה של דלק בינלאומי בעסקה עומד על 45%. איש העסקים יגאל אהובי ישתתף גם הוא בעסקה בשיעור של 45%. לדלק אופציה לרכישת 5% נוספים מהזכויות בנכסים במקרה והחברה המחזיקה בהם תונפק במחיר הרכישה.



דמי השכירות נטו שמניבים הבניינים, המושכרים לממשלת שווייץ, מסתכמים בכ-26.7 מיליון שקל (כ-7.8 מיליון פרנק שווייצי) והם מושכרים עד לסוף שנת 2023. מדובר בתשואה של 5.3% על הנכס. (המנה המתקבלת מחלוקת דמי השכירות במחיר הנכס). גם את העסקות האחרונות של החברה בשווייץ ביצעה החברה בתשואות דומות שנעו בין 5%-5.5%.



התשואה נראית נמוכה יחסית לעומת תשואות אחרות באירופה, כמו בפינלנד, שם סגרה החברה עסקה לפי תשואה של 7% על הנכס. אבל על פי ההערכות, ההלוואה שנטלה על עצמה החברה מבנק שווייצי היא בריבית קבועה נמוכה יחסית של 3.5% לתקופה של 10 שנים, דבר שמעלה את אטרקטיווית העסקה. במסגרת העסקה, תועמד לרשות הרוכשים, בשלב הראשון, הלוואה בהיקף של כ-439.7 מיליון שקל (כ-128.5 מיליון פרנק שווייצי).



הבניינים שנרכשו ממוקמים במקום מרכזי בעיר ברן, בירתה של שווייץ, מקום מושבה של הממשלה, ובסמוך להם ממוקמות שתי תחנות רכבת ותחנות אוטובוס. הבניינים משתרעים על פני שטח של כ-27 אלף מ"ר והם בני 6-5 קומות. בנוסף, קיים חניון תת קרקעי המשרת את 3 הבניינים.



איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק בינלאומי ודלק נדל"ן, ציין כי שווייץ, נחשבת לאחת המדינות היציבות ביותר באירופה. "העסקה הנוכחית נחשבת אטרקטיווית ועונה על הקריטריונים של שכירות ארוכת טווח, שוכר איכותי ומיקום מרכזי. אנו ממשיכים לבחון השקעות משמעותיות נוספות בשוויץ ובמערב אירופה".



דלק צפויה להנפיק את החברה דלק בינ"ל בבורסה בלונדון. בשבוע שעבר הודיע החברה גם על כוונתה להנפיק את דלק נכסים מניבים שמרכזת את פעילות הנדל"ן המניב של החברה בישראל.



עסקה זו מצטרפת לרכישתה של רשת של 73 תחנות דלק וחנויות נוחות בפינלנד בהיקף של 640 מיליון שקל, עליה דיווחה דלק נדל"ן לפני כשבועיים. בכך, למעשה, ביצעה דלק נדל"ן עסקות בהיקף של למעלה מ-1.1 מיליארד שקל בשבועיים האחרונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully