וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיפט ממליצים לקנות דולרים

טל לוי

29.10.2006 / 10:55

גיפט: בטווח הבינוני, הסיכויים להיחלשות מסוימת של השקל גדלו, כיוון שמשקיעים ישראלים יכוונו יותר השקעות לחו"ל

היום, יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ והאופציות על הדולר משקפות למטבע רמה של 4.293 שקלים - כמעט ללא שינוי לעומת השער היציג שנקבע ביום שישי.

בטווח הבינוני, הסיכויים להיחלשות מסוימת של השקל גדלו, כיוון שמשקיעים ישראלים יכוונו יותר השקעות לחו"ל עקב השינוי במדיניות המוניטרית של בנק ישראל", כך כותבים הבוקר בבית ההשקעות גיפט. "לכן אנחנו ממליצים על רכישת דולרים בירידות של שער החליפין לרמות של 4.2750 ומטה, ואם זה אכן יקרה בתקופת המרות סוף החודש בשבוע הבא, הציפייה היא לעליית שער החליפין בחודשים הבאים".

בגיפט מציינים כי הניסיונות לתיסוף מחודש של השקל מול הדולר האמריקאי נבלמו השבוע, הודות להודעת הריבית של בנק ישראל בערב יום שני. כצפוי, שיעור הריבית השקלית ירד ל-5.25%, רמה שמציינת בפעם הראשונה כי ריבית השקל תהיה שווה לריבית הדולר.

ההתפתחות המשמעותית באמת בקשר להודעת הריבית, היתה הכרזתו של בנק ישראל כי מטרת המדיניות המוניטרית תהיה להחזיר את שיעור האינפלציה לרמה של 2% - לעומת קצב אינפלציה הנוכחי שעומד על פחות מ-1%.

בגיפט מעריכים כי הנגיד רמז בבירור שיוריד את הריבית עד ששער הדולר יעלה מספיק, כדי להחזיר את שיעור האינפלציה ל-2%. "לפיכך", כותבים שם, "ניתן לשאול למה לא היינו עדים לפיחות ניכר של השקל השבוע. התשובה היא שכנראה חלק מן המשקיעים הזרים עדיין מאמינים ביכולתו של המשק הישראלי למשוך השקעות ניכרות מחו"ל, אפילו עם פער ריבי אפסי או שלילי. אין ספק שחלק מההשקעות בהיי-טק, בתעשיות היצוא ובנדל"ן לא תלויות בפער הריבית, ואפילו עשויות ליהנות מריבית שקלית נמוכה. לכן המשקיעים הזרים ממשיכים להחשיב את המשק הישראלי כהשקעה אטרקטיווית ואפילו בטוחה יחסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully