וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד הצלחה של שושלת ואלנברג - השולטת בכ-40% מכלל ערכן של החברות הנסחרות בבורסת שוודיה

אקונומיסט

29.10.2006 / 9:32

משפחת ואלנברג - הבעלים של הקונצרן העסקי הגדול בשוודיה, ממשפחות העסקים המצליחות ביותר בהיסטוריה ושראול ואלנברג היה אחד מבניה - בוחנת מחדש את עתידה; יש המאמינים כי הגלגול הבא של האימפריה יהיה כחברה פרטית





אינווסטור יושבת על ערימת מזומנים וכמעט אינה בעלת חובות. החוגים הפיננסיים של סטוקהולם רוחשים בשמועות על השימוש האפשרי במזומנים אלו. אינווסטור יכולה לרכוש מהשוק את מניותיה, או לרכוש יעדים בתעשיית השירותים הפיננסיים, הטכנולוגיה ושירותי הבריאות וההנדסה, כפי שרמזו ראשי החברה.



האם יכול המנכ"ל המנכ"ל בורחה אקהולם להפוך את אינווסטור לחברה פרטית ולמעשה לקרן השקעות פרטית ענקית? סיימון בלצ'ר, מייסד קרן ההשקעות HQ פונדר, מעריך כי אינווסטור יכול להשיג מיידית הון של 3.4 מיליארד דולר ולשחרר עוד 5.5 מיליארד דולר תוך זמן קצר, מה שיאפשר לרכוש אותה מהציבור. ראטוס, חברת השקעות שוודית שנסחרה בניכיון גדול, פעלה באותו אופן, ועתה היא נסחרת בפרמיה. אקהולם, עם זאת, מכחיש כי למשפחת ואלנברג יש עניין בהפיכת אינווסטור לפרטית.



הדור הבא, עם זאת, ממתין על הספסל. לדודני ואלנברג יש 11 ילדים. "כמובן שיהיה נפלא אם הם יהיו מעוניינים", אמר יאקוב ואלנברג. זה מה שהמשפחה מצפה. אם הדור הששי ייטול את המושכות, יהיו לו רעיונות משלו לגבי העתיד של החברה המשפחתית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully