וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה השלימה הלאמת מגזר הנפט: אישרה 10 עסקות אנרגיה עם חברות גז ונפט זרות

סוכנויות הידיעות

29.10.2006 / 13:23

בין החברות שהגיעו להסכמה היו חברת הנפט רפסול הספרדית ופטרוברס הברזילאית



בוליביה אישרה 10 עסקות אנרגיה עם חברות גז ונפט זרות. ההסכמים נחתמו רגע לפני המועד הסופי שבו היה על החברות להחליט אם הן חותמות על חוזים חדשים או עוזבות את המדינה.



בין החברות שהגיעו להסכמה היו חברת הנפט רפסול הספרדית ופטרוברס הברזילאית.



החוזים נחתמו לאחר שנשיא בוליביה, אוו מורלס, הלאים את תעשיית הגז והנפט במאי, במטרה להעניק למדינה יותר שליטה ונתח גדול יותר ברווחים. "בוליביה תחדל להיות "מדינת קבצנית", אמר מורלס. "אנו נמשיך בדרך לשיפור המקורות הטבעיים שלנו, לא רק בתחום המקורות ההידרוקבונטים אלא גם בתחום המשאבים המתכלים של העם הבוליבי".



תחת צו "הראשון במאי" של הנשיא מורלס, בפני החברות הזרות עמדו 6 חודשים לחתימה על חוזים לוויתור על מרב השליטה בעסקיהן בבוליביה. החברות אולצו, בנוסף, לשתף פעולה עם חברת האנרגיה הבוליבית הממשלתית שנוסדה מחדש - YPBF.



כתב הבי.בי.סי דמיאן קאיה בלה פז אמר, כי העסקה עם פטרובס - המשקיעה הזרה הגדולה ביותר בתעשיית האנרגיה הבוליבית - תיתן דחיפה עצומה לנשיא מורלס מאחר שהחברה הברזילאית השקיעה יותר מ-1 מיליארד דולר בגז בוליבי. נשיא YPBF מסר כי העסקות יוסיפו לבוליביה 120 מיליון דולר בהכנסות שנתיות מגז.



תהליך המו"מ היה סבוך והשיחות נעצרו בספטמבר לאחר שאנדרה סוליז ראדה, דמות מובילה במו"מ, התפטר מתפקידו כשר האנרגיה, על רקע סכסוך עם חברת הנפט הברזילאית הממשלתית, פטרוברס. ראדה הוחלף על ידי קרלוס וילגז והשיחות הניבו פרי.



בעיות נוספות בתהליך כללו את חוסר היכולת הכספית של YPBF לרכוש מזקקות וקווי צנורות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully