וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בנק ישראל: הדולר יגיע ל-4.56 שקלים בעוד שנה

טל לוי

29.10.2006 / 13:10

רק לפני שלושה חודשים צפו החברות שער דולר של 4.69 שקלים לשנה הקרובה

"שער הדולר צפוי לעמוד על 4.56 שקלים בעוד 12 חודשים", כך עולה מסקר החברות שערך בנק ישראל ברבעון השלישי, שהקיף 460 חברות. רק לפני שלושה חודשים צפו החברות שער דולר של 4.69 שקלים בעוד 12 חודשים. החברות מצפות כי בסוף הרבעון הרביעי של 2006 יהיה שער החליפין 4.43 שקלים לדולר.

ממחלקת המחקר בבנק ישראל נמסר כי על פי הדיווח של החברות והעסקים שענו לסקר במהלך הרבעון השלישי, נרשמה עלייה מתונה בפעילות לאחר עליות גדולות יותר מאז תחילת שנת 2004. הלחימה בצפון, ביולי ואוגוסט 2006, היוותה גורם מרכזי להתמתנות זו.

השפעתה השלילית של הלחימה בצפון ניכרה במיוחד בפעילות שבמחוז חיפה והצפון, בדגש על ענפי השירותים והתיירות. לעומת זאת, העלייה בפעילות ברבעון השלישי הקיפה את ענפי התעשייה, התקשורת והמסחר, ובמידה מתונה גם את ענפי השירותים.

הנפגע העיקרי הוא ענף התיירות, שספג מכה קשה בעקבות הלחימה שהתבטאה בירידות חדות בפעילות בתי המלון. נקודת האור היא המדד המוביל של הסקטור העסקי, והציפיות במרבית הענפים מצביעות על המשך העלייה בפעילות ברבעון הרביעי של 2006. עם זאת, בבתי מלון ובמסחר המדד המוביל הציפיות הם להאטה ולירידות בפעילות.

האטה בצפון לעומת עליות מתונות בשאר הארץ


בבנק ישראל מציינים כי הלחימה בצפון השפיעה באופן לא אחיד על הפעילות בענפי המשק והאזורים הגיאוגרפיים (חיפה והצפון מול שאר המחוזות). בענף השירותים נרשמה ירידה בפעילות מחוז חיפה והצפון לאחר עליות ברבעון הקודם, בעוד שבשאר הארץ המשיכו העליות בענף, אם כי בשיעור מתון מזה של הרבעון הקודם.

בבתי המלון נרשמו ירידות בפעילות בכל חלקי הארץ אך הירידות המשמעותיות היו במחוז הצפון והמרכז. בענף התעשייה נרשמו עליות מתונות בתפוקה ובמכירות החברות בצפון לעומת אלו של הרבעון קודם, בעוד שבשאר הארץ החברות לא דיווחו ברבעון הנסקר על האטה בפעילות.

בענף הבנייה נרשמה יציבות, לאחר עליות בשני הרבעונים הקודמים. יציבות זו משקפת ירידה בבניית תשתיות ועלייה מתונה בבניית מבנים. ממיון החברות על פי גודלן (מספר המועסקים) עולה כי נרשמה עלייה בפעילות של החברות הגדולות, לעומת ירידות בפעילות של הבינוניות. החברות הגדולות צופות עליות בפעילות הרבעון הבא, ואילו החברות הקטנות צופות ירידות בפעילות.

ברבעון השלישי נרשמה עלייה בפעילות תחום התחבורה והתקשורת, שמקורה בעלייה במכירת שירותים לישראלים וירידה במכירות לזרים. העליות ברבעון השלישי התמקדו בענף התקשורות בעוד שבענפי התחבורה היבשתית והאווירית נרשמה יציבות בפעילות.

מהתפלגות הציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הקרובים (אוקטובר 2006 עד ספטמבר 2007) של החברות עולה כי ממוצע הציפיות לאינפלציה ירד לרמה של כ-2.5% בממוצע, לעומת כ-2.6% ברבעון הקודם. 15% מהחברות המשתתפות בסקר צופות כי האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים תהיה מעל הגבול העליון של יעד האינפלציה (1%-3%), לעומת 24% בסקר הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully