וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות היתר הפופולריות ביותר בקרנות הגדולות: פריורטק, יואל, ברן, אנליסט וצור שמיר

עומר שרביט

29.10.2006 / 14:57

טבע, כי"ל, הפועלים, לאומי וקבוצת דלק הן הפופולריות בקרב המניות הגדולות



, , , וצור שמיר, לפי הסדר הזה, הן מניות היתר הפופולריות ביותר בקרב 12 מנהלי קרנות הנאמנות הגדולות, נכון לאוגוסט השנה. , , , וקבוצת דלק הן המניות הגדולות הפופולריות ביותר בקרב מנהלי קרנות הנאמנות הגדולים.



נתונים אלה עולים מסקר שערכה חברת מיטב ולפיו הנכסים המנוהלים על ידי 12 המנהלים הגדולים בסוף אוגוסט 2006 הסתכמו ב-95.7 מיליארד שקל, שמהווים כ-88% מסך נכסי תעשיית הקרנות. סך המניות הנסחרות בישראל המוחזקות ב"תיקי המנהל" שלהם עמד על כ-11.1 מיליארד שקל, שמהווים כ-85% מסך המניות הנסחרות בישראל המוחזקות על ידי כל קרנות הנאמנות.



מטרת הבדיקה הינה לקבוע את דירוג 5 המניות המובילות אצל כל אחד מ-8 מנהלי הקרנות הגדולות ביותר, על פי שווי האחזקות וכן לקבוע את המניות הפופולריות בתעשיית הקרנות כולה על פי שווי השוק המצטבר של המניות המוחזקות אצל 12 מנהלי הקרנות הגדולות. עוד נבדקו בסקר, השינויים ברשימת 5 המניות הפופולריות בסוף אוגוסט 2006 לעומת סוף יוני 2006.



מתוך סך המניות המוחזקות אצל 12 המנהלים הגדולים, כ-54% הן מניות בישראל ו-46% הן מניות בחו"ל. ממצא זה עולה בקנה אחד עם הפופולריות הגוברת של קרנות המתמחות במניות בחו"ל בשנה האחרונה (לקרנות אלו נכנסו כ-2 מיליארד שקל בשמונת החודשים הראשונים של השנה), וכן מהרצון של מנהלי הקרנות לשמור על פיזור ההשקעות.



פסגות בולטת מבחינת השקעות בחו"ל: שיעור המניות בחו"ל מתוך סך הנכסים המנוהלים על ידה הינו כ-23%, בעוד המניות בישראל מהוות 10.9% מכלל המניות. לעומת זאת, אצל להק ופיא מהוות המניות בחו"ל פחות מ-3% מסך הנכסים המנוהלים.



פסגות מובילה בשיעור המניות בחו"ל, כאשר מתוך סך האחזקות במניות, 67.8% הן מניות בחו"ל. לעומת זאת, אצל אנליסט נמצא, כי שיעור המניות בחו"ל באופן פרופורציונלי לסך האחזקות במניות הוא הנמוך ביותר מבין 12 המנהלים הגדולים (רק 12% במניות חו"ל). גם אצל הראל-פיא המצב דומה והמניות בחו"ל מהוות 14.9% בלבד מסך המניות המוחזקות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully