וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24% מהתעשיינים צופים כי יגדילו את מספר עובדיהם ברבעון האחרון של השנה

עינב בן יהודה

29.10.2006 / 9:56

שיעור התעשיינים שדיווחו על גידול במספר המועסקים ברבעון השלישי של השנה עמד על 25%



24% מהתעשיינים צופים כי יגדילו את מצבת כוח האדם שלהם ברבעון האחרון של השנה, בדומה לקצב קליטת העובדים שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מסקר הציפיות בתעשייה שנערך בספטמבר-אוקטובר והקיף כ-165 חברות.



לדברי אוהד מראני, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים ויו"ר בתי הזיקוק, 14% מהתעשיינים צופים צמצום קל במצבת כוח האדם שלהם. גידול בולט צפוי במצבת העובדים בענפי האלקטרוניקה, המתכת והחשמל, הכרייה ומוצרי הבנייה. פיטורי עובדים צפויים בענפי העץ והריהוט, הכימיה והמזון.



ברבעון השלישי של השנה חלה האטה ניכרת בקצב קליטת עובדים בתעשייה, זאת לאחר קליטה מהירה ברבעון השני. שיעור התעשיינים שדיווחו על קליטת עובדים עמד על 25% ברבעון השלישי של השנה, לעומת 36% ברבעון השני. 11% מהתעשיינים דיווחו על פיטורי עובדים, לעומת 6% ברבעון השני. קליטת עובדים מהירה נרשמה ברבעון השלישי בענף האלקטרוניקה - 56% מהתעשינים בענף דיווחו על קליטת עובדים. ירידה במצבת העובדים נרשמה בענף הכרייה ומוצרי הבנייה.



עוד עולה מהסקר כי 55% מהתעשיינים צופים האצה מחודשת בקצב צמיחת תפוקת התעשייה ברבעון האחרון של השנה, לעומת 15% הצופים ירידה. לדברי מראני, ברבעון השלישי של 2006, הואט קצב צמיחת התעשייה, על רקע המלחמה שאילצה חלק גדול ממפעלי הצפון להשבית את פעילותם באופן חלקי או מלא.



עוד עולה מהסקר כי 43% מהתעשיינים צופים גידול במכירות לשוק המקומי ברבעון האחרון של השנה ו-22% צופים ירידה. ברבעון השלישי של השנה דווחו 43% מהתעשיינים על גידול במכירות לשוק המקומי, לעומת 25% שדיווחו על ירידה.



עוד עולה מהסקר כי 38% מהיצואנים צופים עלייה בהיקף פעילותם ברבעון האחרון של השנה, לעומת 12% הצופים ירידה. ברבעון השלישי דיווחו 50% מהיצואנים על עלייה ביצוא ו-20% דיווחו על ירידה.



עוד עולה מהסקר כי 57% מהחברות להן פעילות יצרנית בחו"ל מדווחות כי ברבעון השלישי נמשכה התרחבות היקפי הייצור במפעליהן בחו"ל, תוך האטה בקצב הגידול ולאחר 3 רבעונים של גידול מהיר ביותר. 20% רשמו ירידה. 18% דיווחו על קליטת עובדים חדשים ברבעון השלישי של השנה, ו-12% רשמו צמצום קל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully