וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניתן היה למנוע אסון החיפוי בהוד השרון? קבלן המשנה למשטרה: התרעתי בפני דניה סיבוס על ליקויים בפרויקט

אבי בר-אלי

29.10.2006 / 16:28

כך נודע ל-TheMarker; המשטרה הוציאה צווי חיפוש למשרדי החברה; מקורבים לחקירה: נשקול חקירתו של המנכ"ל



האם ניתן היה למנוע את אסון נשירת אריחי החיפוי בבניין בהוד השרון ממנו נפצע אנושות ילד? קבלן-משנה של חברת מסר לחוקרי המשטרה מכתב אותו שלח לחברה לפני כשלוש שנים, בו הוא מתריע מפני ליקויים שמצא בציפוי קירות הבניין בהוד השרון, ממנו נשר לפני כחודשיים אריח השיש. כך נודע ל-TheMarker. חוקרי מפלג ההונאה של מחוז מרכז השלימו חקירתם של 11 מעורבים בפרשה, ובסוף השבוע הגיעו למשרדי הנהלת חברת דניה-סיבוס באור יהודה, ותפסו מסמכים הנוגעים לכאורה בחקירת האסון.



אריח שיש בגודל 80/30 ס"מ, אשר הוצמד כחיפוי חיצוני לבניין רחוב הנשיאים בהוד השרון, נשר ב-30 באוגוסט. באותה העת, שיחקו בחצר הבניין ילד כבן 5 ואמו. האריח פגע בראשו של הילד ופצעו אנושות. אמו נפצעה קל במותנה. הילד, המוגדר כיום כ"נס רפואי", החל לאחרונה בהליכי שיקום, אך עדיין סובל פגיעות קוגניטיוויות.



מאות אריחי חיפוי חיצוני ואבני קישוט נושרים מדי שנה בבניינים ברחבי הארץ - אך משום נסיבות המקרה הקשות והסכנה לחייו של הילד, הוחלט להטיל את חקירת המקרה על צוות מפלג ההונאה של מחוז מרכז בפיקודן של רפ"ק מאירה שחורי ופקד טלי בן-אבן.



מייד עם תחילת החקירה, הורתה המשטרה על סגירת סביבת הבניין כולה, ואסרה על כל פעולת תיקון בציפויו החיצוניים. אל המקום הובא צוות עובדי מכון התקנים, אשר בדקו במשך ימים (ובסיוע חברת מנופים) את קירותיו החיצוניים של הבניין, צילמו אותו ולקחו עמם עשרות ממצאים פיזיים לבדיקות מעבדה. עם סיום הבדיקות, הניחו אנשי המכון על שולחנם של חוקרי המשטרה תיק ממצאים עב כרס אשר כלל מסקנות מקצועיות קשות בדבר מצבו של הציפוי החיצוני של קירות הבניין: אבני קישוט סדוקות, עוגני אריחים חלודים ואריחי חיפוי אשר הוצמדו לקירות הבטון באמצעות דבק קשיח (ולא אלסטי כנדרש) או שכלל לא הוצמדו באמצעות דבק.



עד כה, השלימה המשטרה את חקירתם של 11 איש בחשד לחבלה ברשלנות (שהעונש בצדה עד שנת מאסר) ולחבלה חמורה (עד 7 שנות מאסר). לטענת גורמים המקורבים לחקירה, שפכו החקירות אור חדש על הממצאים המקצועיים שנאספו, ולא מן הנמנע כי הנחקרים יוזמנו לחקירות נוספות.



כמו כן, שוקלים במשטרה האם לזמן לחקירה את מנכ"ל דניה סיבוס, עופר קוטלר, אשר נחקר בסוף השבוע במפקדת מג"ב בשרון בחשד להעסקת שוהים בלתי חוקיים באתר עבודות של החברה בכפר סבא. במשטרה מזהים לפי שעה את הכשל העיקרי בפרויקט בהיעדר הליכי פיקוח ובקרה ראויים מצד מזמינת העבודות, חברת דניה סיבוס, ומבהירים: "סינדרום הש.ג. לא יהיה פה".



מחברת דניה סיבוס נמסר בתגובה: "בכל הנושאים הקשורים לחקירת המשטרה לא נוכל להשיב לשאלותיך.
דניה סיבוס משתפת פעולה עם המשטרה ופועלת בשקיפות מלאה. עם זאת, נעיר כי לא פוטרו עובדים בכירים בחברה לאחרונה, וכן כי לא התקבלה בחברה כל אזהרה מוקדמת לאירוע".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully