וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עדיף: לעשות אקזיט של 1.1 מיליארד דולר או להמשיך לנהל את החברה שהקמתם?

דפנה מאור

30.10.2006 / 9:43

משפחת מייס, שהקימה את ענקית הרדיו האמריקאית קליר צ'אנל, העמידה אותה למכירה - ומתלבטת



קליר צ'אנל קומיוניקיישנס (סימול CCU), חברת הרדיו הגדולה ביותר בארה"ב, הועמדה למכירה על ידי המייסדים והבעלים הראשיים שלה, משפחת מייס. החברה נקלעה לקשיים וסובלת מעומס חובות כבד, בנוסף לירידה בערך מנייתה. משפחת המייסדים עתידה לגרוף יותר מ-1.1 מיליארד דולר וכן 80 מיליון דולר בתשלומי פיצויים, אם מי שתרכוש את החברה תבקש ממנה למכור את חלקה. מנגד, דיווח "וול סטריט ג'ורנל", ייתכן שחברי המשפחה יתבקשו להישאר ולהמשיך להשתתף בניהול קליר צ'אנל, בתמורה להגדלת אחזקותיהם.



קליר צ'אנל היא הבעלים והמפעילה של 1,182 תחנות רדיו בארה"ב. בנוסף, מחזיקה החברה בפעילות של פרסום חוצות ברחבי העולם, עם 860 אלף אתרי פרסום. החברה הוקמה ב-1972 על ידי לוארי מייס ורד מקומס בטקסס.



המועמדות המובילות לרכישתה של קליר צ'אנל, כפי שאירע תכופות בשנתיים האחרונות, הן קרנות השקעה פרטית - ביניהן בלאקסטון, KKR ותומאס ה. לי. קרנות מסוג זה נוטות לעתים לבקש כי הנהלת החברה הנרכשת תישאר בתפקידה בתמורה לתגמול נדיב, בדרך כלל במניות. כך אירע בעת רכישתה הממונפת של חברת סאנגארד, בשווי של 11.3 מיליארד דולר.



יו"ר קליר צ'אנל, לוארי מייס, ובניו, המכהנים בתפקיד מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים, מחזיקים ב-7% ממניות החברה. בחמש השנים האחרונות צנח שווי החברה בכ-30%, למרות עלייה חדה שרשמה המניה בחודשיים האחרונות בשל הערכות כי תימכר. שווי השוק הנוכחי שלה הוא 17.2 מיליארד דולר, לעומת 45 מיליארד דולר בשיא, בשנת 2000.



בנוסף לאחזקות במניות שיש לבני המשפחה, הם גם חתומים על חוזי העסקה המבטיחים להם פיצויים נדיבים במקרה שיתבקשו לעזוב - 18-17 מיליון דולר לכל אחד, ובנוסף אופציות על מיליון מניות שניתן לממשן מיידית ולמשך עשר שנים - הטבה שערכה עשוי להגיע ל-10 מיליון דולר לכל בן משפחה.



עם זאת, דיווח "וול סטריט ג'ורנל" על פי מקורות יודעי דבר, ייתכן כי הישארות בתפקיד תהיה רווחית יותר עבור משפחת מייס. זאת, בתנאי שמי שתרכוש את החברה תחליט כי תפקודם של בני המשפחה כמנהלי החברה היה מוצלח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully