וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב חוקרת חשד למניפולציות בשוק האג"ח

סוכנויות הידיעות

30.10.2006 / 9:47

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי החקירה מתמקדת ב-UBS. סוחר אג"ח של קרדיט סוויס נאלץ לפרוש

רשות ני"ע בארה"ב (SEC) פתחה בחקירת מניפולציות בלתי חוקיות בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, המסתכם ב-4 טריליון דולר. כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מפי מקורות המקורבים לחקירה.

החקירה מתמקדת בחשדות כי בנק UBS ביצע בחודש פברואר מניפולציות במסחר באג"ח ממשלתיות אמריקאיות לחמש שנים. הבנק משתף פעולה עם החקירה. עוד נודע כי תומס בראון, סוחר אג"ח של קרדיט סוויס, עזב בחודש שעבר את הבנק על רקע החקירה של המגזר שמנהל ה-SEC.

עוד דיווח הג'ורנל כי נציגי הבנק הפדרלי של ניו יורק צפויים לקיים בסוף השבוע פגישה עם 22 סוחרי האג"ח הגדולים של וול סטריט כדי לדון בפרשה. בחודש שעבר, בנאום בפני איגוד שוק האג"ח של ארה"ב, אמר פקיד בכיר במשרד האוצר האמריקאי, ג'יימס קלאוס, כי הוא מודאג מהאפשרות של מניפולציה במחירי האג"ח הממשלתיות. כן אמר קלאוס בנאום, כי הטיפול העניין הועבר לידי ה-SEC.

אין זו הפעם הראשונה שבה רשויות הרגולציה בארה"ב נוקטות בצעדים נגד הפרות חוק בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאי. בתחילת בשנות ה-90 נאלצו בכירי סלומון ברדרס לפרוש, לאחר שהבנק הפר את כללי המכרזים של אג"ח ממשלתיות. בתחילת העשור הנוכחי נגזר עונש מאסר על כלכלן של גולדמן סאקס בעקבות מסחר לפי מידע פנים בשוק האג"ח הממשלתיות.

החקירה של שוק האג"ח הממשלתיות באה על רקע חקירות שניהלו בשנים האחרונות הרשויות בארה"ב סביב שורה של פרשיות פיננסיות, החל מתזמון שוק על ידי קרנות נאמנות וכלה בבקדייטינג של אופציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully