וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד ברודט מונה לראש הוועדה לתקציב הביטחון

מירב ארלוזורוב

30.10.2006 / 9:50

פרט למועמדותו של ברודט אין עדיין הסכמה על הרכב שאר חברי הוועדה



מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, דוד ברודט, יעמוד בראש הוועדה לקביעת תקציב הביטחון. הקמתה של הוועדה תוכרז כנראה השבוע, לאחר שראש הממשלה אהוד אולמרט יאשר את הרכב הוועדה ואת מינויו של ברודט. תפקיד הוועדה יהיה לבדוק את הרכב תקציבי הביטחון ולקבוע את סדרי העדיפויות בו. הוועדה אמורה לסיים את עבודתה עד מארס 2007 ולהכריע בכמה מהמחלוקות התקציביות הקשות השוררות כיום בין משרד האוצר ובין משרד הביטחון על תקציב הביטחון שלאחר מלחמת לבנון השנייה.



פרט למועמדותו של ברודט אין עדיין הסכמה על הרכב שאר חברי הוועדה. ההערכה היא שהוועדה תורכב מכמה אנשי ביטחון וכלכלנים בכירים, והיא תמנה כשבעה עד תשעה חברים. כמו כן יכהנו בה כמשקיפים נציגים של אגף התקציבים ונציג של משרד הביטחון. בין חבריה יהיו שני נציגי משרד רה"מ: פרופ' מנואל טרטכנברג, ראש המועצה הכלכלית של ראש הממשלה, וראש המועצה לביטחון לאומי, אילן מזרחי. נציג שכנראה לא ייכלל בהרכב הוועדה יהיה דן מרידור, שכבר עמד בראש הוועדה לקביעת תפישת הביטחון של ישראל.



הוועדה אמורה לקבוע את הרכב תקציב הביטחון - עד לרמת מבנה הכוח ופרויקטים כאלה או אחרים של התעצמות - והיא מוקמת על רקע המחלקות הקשה השוררת על תקציב הביטחון. על אף שמשרד הביטחון קיבל תוספת של כ-8 מיליארד שקלים לתקציבו כדי להשלים את החסרים שנבעו ממלחמת לבנון השנייה, המשרד דורש עוד תוספת של כ-20 מיליארד שקל. סכום זה כולל תוספת קבועה של 3 מיליארד שקל בשנה לבסיס התקציב במשך שלוש שנים לפחות ועוד תוספת של 9-3 מיליארד שקל לפרויקטים שונים של התעצמות. מערכת הביטחון הציגה את דרישותיה אלה בפגישה אצל ראש הממשלה בסוף השבוע שעבר, ודרשה מרה"מ להכריע אילו מהפרויקטים הוא מקבל ואילו הוא דוחה - זאת בניגוד למקובל בעבר, כשהאוצר ומערכת הביטחון היו מגיעים ביניהם להסכמה כללית על היקף התקציב, ולא מעבירים את הבחירה הצבאית לכתפי ראש הממשלה.



ההערכה היא כי ראש הממשלה ייאלץ לקבל החלטות ראשוניות לגבי תקציב הבטחון ב-2007, אבל ישאיר את החלטות עה התעצמות העתידית לוועדת ברודט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully