וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר בהיי-טק עלה ב-5.4% מתחילת השנה

עינב בן יהודה

30.10.2006 / 9:55

הסקרים מתבססים על נתונים של יותר מ-270 חברות המעסיקות יותר מ-85 אלף עובדים



השכר בענף ההיי-טק ממשיך לעלות - כך עולה מסקר השכר של פרופ' משה צבירן מאוניברסיטת תל אביב. על פי נתוני הסקר עלה השכר בענף ההיי-טק במארס-ספטמבר 2006 בכ-2.5% ובכך השלים עלייה של 5.4% מתחילת השנה.



הנתונים של צבירן מתבססים על סקרי השכר וההטבות, שנערכים פעמיים בשנה ונחשבים למקיפים והאמינים ביותר בענף. הסקרים מתבססים על נתונים של יותר מ-270 חברות המעסיקות יותר מ-85 אלף עובדים. על פי הערכות מועסקים בענף ההיי-טק הישראלי כ-125 אלף עובדים.



לדברי צבירן, ניתוח רב שנתי של רמות השכר בענף ההיי-טק מאשש את העובדה כי הענף נמצא עדיין במגמת ביקוש לעובדים מיומנים, אך אינו משקף סימפטומים של בועה. על פי הנתונים עלה השכר בענף ב-2005 ב-5.1% וב-2004 ב-4.8%. הנתונים המתייחסים לקצב הגידול בשכר בשנים האחרונות משקללים את רמות השכר של עובדים קיימים לצד השכר המוצע למועמדים חדשים שנקלטו בעבודה.



לדברי צבירן, הגידול בשכר אינו אחיד על פני כל תחומי העיסוק בענף והתחומים המובילים הם תחום הפיתוח וה-IT, שבהם עלה השכר מתחילת השנה בשיעור של כ-6%. ביקושים גבוהים נרשמו בעיקר לעובדים בתחום התוכנה - מהנדסי תוכנה, אלגוריתמאים, ראשי צוותים ומהנדסי חומרה בתחומי ה-VLSI וה-RF.



הביקוש הגבוה לעובדי היי-טק גורם בין השאר לעזיבה וולונטרית של מקומות עבודה ומעבר בין חברות תוך כדי שידרוג רמות השכר. נתוני צבירן מצביעים על שיעור עזיבה וולנטרי שנתי של כ-8%, בדומה לשיעור העזיבה שנרשם ב-2005.



צבירן, המשמש גם מרכז אקדמי של תוכניות לימודים בתחום מדיניות תגמול והטבות הנערכות במסגרת לה"ב (לימודי הכשרה בניהול) בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, מוסיף כי יותר ויותר חברות מחפשות כיום שיטות תגמול מגוונות ומתוחכמות יותר מבעבר שיאפשרו להן גמישות גדולה יותר וקשירת תגמול העובד לביצועיו ולביצועי החברה. "בנוסף לשכר החודשי הרגיל וסל ההטבות הנלווה אליו, בונות חברות רבות מנגנוני בונוסים ותמריצים הקושרים את תגמול העובד לביצועי החברה ורווחיותה בטווח הבינוני וכן משלבות תגמול הוני הכולל אופציות ומניות".



"על אף השינויים בחקיקה ובתקינה החשבונאית השימוש באופציות לא נעלם ובולט בעיקר בחברות קטנות, אך במקביל אנו רואים יותר ויותר חברות שעושות שימוש או בוחנות שימוש גם במכשירי תגמול הוניים אחרים כמו מניות חסומות", אומר צבירן. "תופעה זו בולטת יותר בחברות המבוססות יותר שמעוניינות ליצור תמהיל נכון של מכשירי תגמול הוני שתפקידם לשמר את העובדים ולחבר את ביצועיהם לביצועי החברה והמנייה", הוא מוסיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully