וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הטיל עונשי מאסר כבדים על מורשעי פרשת לה נסיונל: משה פרג נידון ל-8 שנות מאסר

ארנון בן-יאיר

30.10.2006 / 11:20

לפי הכרעת הדין, פרג ורוזנבלט רימו והונו את מבטחי המשנה של החברה בחו"ל, את ציבור המשקיעים ואת הציבור כולו



השופט גדעון גינת מבית המשפט המחוזי בחיפה, הטיל היום על מורשעי פרשת לה נסיונל עונשי מאסר כבדים. על משה פרג הוטל עונש של 8 שנות מאסר, מהן 6 שנים לריצוי בפועל והיתרה (שנתיים) על תנאי לתקופה של 3 שנים.



כמו כן, הוטל על פרג קנס בסך מיליון שקל, שישולם עד ליום 2 בינואר 2007. על מיכה רוזנבלט נגזרו 24 חודשי מאסר מהם 9 חודשים לריצוי בפועל והיתרה (15 חודשים) על תנאי לתקופה של 3 שנים.



על חברת לה נסיונל, שנמצאת בבעלות הפניקס, הוטל קנס בסך 2.3 מיליון שקל, שישולם עד ליום שני בינואר 2007. ביצועו של גזר הדין עוכב עד ליום 4 בדצמבר 2006. ביום זה יתייצבו שני הנאשמים במזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים לתחילת ריצוי עונשם.



בשבוע שעבר נשמעו בבית המשפט המחוזי בחיפה טיעונים לעונש של הנאשמים במשפט חברת הביטוח לה נסיונל: המנכ"ל לשעבר משה פרג, המשנה למנכ"ל לשעבר מיכאל רוזנבלט והחברה עצמה. השלושה הורשעו במעשי מרמה שהיקפם הכולל כמיליארד שקל.



לפי הכרעת הדין, פרג ורוזנבלט רימו והונו את מבטחי המשנה של החברה בחו"ל, את ציבור המשקיעים ואת הציבור כולו. החברה, נטען, הציגה בדו"חותיה נפח עסקים גדול שלא היה לו בסיס. על פי הכרעת הדין, היקף הרישומים הכוזבים של החברה - כלומר הפער בין הדיווחים בספרי החברה לבין הנעשה בפועל - היה כ-650 מיליון שקל.



האישומים המרכזיים של הנאשמים היו רישום כוזב בתשקיפים ובדו"חות כספיים של החברה, ואי גילוי נאות של עובדות ושל עסקות שביצעה החברה עם מגזר הקיבוצים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully