וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכרם של מנכ"לי חברות S&P 500 עלה ב-20%

סוכנויות הידיעות

30.10.2006 / 12:03

קצב גידול השכר עולה על צמיחת הרווח והתשואה למשקיעים, מראה סקר של "פייננשל טיימס" ורויטרס

חבילות השכר של מנכ"לי החברות הגדולות בארה"ב גדלו בקצב מהיר יותר מרווחי החברות והתשואות למשקיעים, כך מראה סקר שערכו "פייננשל טיימס" ורויטרס. במהלך השנה שהסתיימה ביולי 2006 עלה שכרם החציוני של המנכ"לים - כולל משכורת, בונוס ואופציות ממומשות - ב-20%, ל-5 מיליון דולר.

בניגוד לכך, הרווח הנקי בחברות שמנוהלות על ידי מנכ"לים אלה, צמח ב-15%. התשואה הכוללת לבעלי המניות (עליית מחיר המניה ודיווידנדים) עלתה ב-9% בלבד. אולם, הסקר מציין כי דרישות השכר של המנכ"לים הפכו צנועות יותר, בשל קריאות של משקיפים בתעשייה ובעלי מניות לפקח על השכר בצורה הדוקה יותר.

שמונה מעשרה המנכ"לים בעלי השכר הגבוה ביותר היו מנהלי בנקים בוול סטריט או מנהלי חברות נפט. שיאן השכר היה בוב סימפסון מ-XTO אנרג'י, עם משכורת של 32.16 מיליון דולר. אולם במקרה שלו, צמיחת השכר - 96%, היתה נמוכה מצמיחת הרווח בחברה - 127%.

רופרט מרדוק מניוז קורפ היה השני, עם שכר של 23.6 מיליון דולר. בעשירייה הראשונה נמצאים גם צ'רלס פרינס, מנכ"ל סיטיגרופ, ריצ'רד פולד מליהמן ברדרס וסטאן אוניל ממריל לינץ'. לארי אליסון מאורקל הוא מנכ"ל חברת הטכנולוגיה בעל השכר הגבוה ביותר - 8.4 מיליון דולר.

החברה בעלת שיעור הצמיחה הגדול ביותר ברווח היתה דיאמונד אופשור דרילינג - עם 3695% צמיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully