וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטריקס פתחה מרכז פיתוח שני להעסקת נשים חרדיות - הפעם בבית שמש

גליה ימיני

30.10.2006 / 14:34

המרכז החדש מונה כיום כ-40 עובדות - צפוי לצמוח ל-400 עובדות עד 2008



האיום של כוח העבודה הזול מהודו, שמאפשר להוזיל עבודות תכנות פשוטות, הביא לכמה יוזמות מעניינות של בכירי עולם התוכנה הישראלים. חברת מטריקס היתה הראשונה שהחליטה לפני כשנתיים להקים מרכז במודיעין עילית להעסקת נשים חרדיות לעבודות פיתוח ותכנות.



את אותן נשים ניתן להעסיק במשכורות זולות יותר ממשכורות מקובלות לתכנות בשוק ההיי-טק הישראלי הרגיל. מדובר במשכורות שיכולות אפילו להיות תחרותיות לעומת ההצעות ההודיות. המשכורות אמנם נמוכות אך העובדות מקבלות תנאים מיוחדים עבורן - עבודה בסמיכות למקום המגורים, בקרב הקהילה. סביבת עבודה נשית בלבד עם שעות נוחות לבעלות משפחה, ותנאי כשרות מתאימים במקום.



משרד התמ"ת סייע למטריקס, ובמרכז תלפיות שהוקם במודיעין עילית מועסקות כיום כ-260 נשים חרדיות. הצפי הוא שהמרכז יגיע ב-2008 ל-600 עובדות. המרכז החדש שהוקם כעת בבית שמש, מונה 40 עובדות, והצפי הוא להגיע ב-2008 ל400 עובדות.



העובדות הן נשים צעירות בתחילת שנות העשרים לחייהן, שזוהי עבורן העבודה הראשונה בקריירה בדרך כלל. הן מספרות שהעובדה שאין להן נסיון מקצועי קודם היקשתה עליהן את הקבלה למקומות עבודה אחרים. במטריקס הן התקבלו ולמרות שהן בעלות השכלה ומחשבים, הן עוברות קורסי הכשרה בזרוע ההדרכה של מטריקס - ששמה ג'ון ברייס.



הן עוסקות בעבודות פיתוח, תכנות ובדיקות תוכנה - במודל "אוף שור". חברות ישראליות ואמריקאיות נותנות פרויקטי פיתוח ספציפיים לידי המרכזים של מטריקס. בין הלקוחות של המרכז החדש בבית שמש, נמצאת למשל חברת HP.



שר התמ"ת, אלי ישי, נכח היום בטקס הפתיחה הרשמי של המרכז בבית שמש, והצהיר כי משרדו ימשיך לתמוך ביוזמות מסוג זה המעודדות את הציבור החרדי לצאת לעבודה. לאחר היוזמה הראשונה של מטריקס, הקימה גם קבוצת מלם מרכז דומה להעסקת נשים חרדיות, בביתר עילית, בשם פרויקט מעלות. חברת בדיקות התוכנה טסקום הודיעה כי גם היא תפתח מרכז דומה, גם כן בביתר עילית. בנוסף, נפתחו מספר מיזמים פרטיים מסוג דומה בבני ברק, למשל חברת i-Rox המנוהלת בידי נשים, ומספקת עבודות תכנות במודל אוף שור על ידי נשים חרדיות בבני ברק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully