וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: תרו מסרה מידע מטעה לרשות לניירות ערך

שירלי יום-טוב

30.10.2006 / 14:55

הוועדה קבעה כי לא היה ניפוח הכנסות ב-2003-2004. סמנכ"ל הכספים פוטר. איום המחיקה ממסחר בנאסד"ק נותר בעינו

נדבך חדש נוסף לפרשת תיקון הדו"חות של תרו לשנים 2004-2003. ועדת הביקורת, שבדקה את התנהלות החברה בעבר, חשפה ממצאים חמורים: חבר בכיר בצוות הנהלת הכספים של תרו מסר הצהרות מטעות לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) ולרואי החשבון של החברה, ארנסט אנד יאנג.

סמנכ"ל הכספים של תרו, קווין קונלי, וחבר נוסף במחלקת הנהלת הכספים נאלצים לעזוב את תרו. התפטרותם נכנסה לתוקפה באופן מיידי אך השניים הודיעו למועצת המנהלים, כי אינם מסכימים עם ממצאי הבדיקה, אותה ערכה חברת ג'נר ובלוק (Jenner&Block). מדובר בחברה עצמאית שמונתה על ידי ועדת הביקורת של תרו לבדיקת העובדות הנוגעות לתיקון הדו"חות ההיסטוריים.

הוועדה כתבה בדו"ח, כי בדיקת דו"חות 2003 ו-2004 לא העלתה רישום מוטעה במכוון של יתרות מכירות ללקוחות סיטונאים, כלומר ניפוח הכנסות.

המהומה בחברה מביאה גם לנקיטת צעדי רה-ארגון, "הבאים לענות על צרכי נזילות, איתור הקטנת עלויות, מימון חוב ואפשרויות רה ארגון", כך לדברי החברה. כדי לפקח על כל אלה, מונתה רבקה רוף, בכירה בחברת הייעוץ AlixPartners לתפקיד ביניים של מנהלת אדמיניסטרציה ורה-ארגון. תרו ציינה, כי במסגרת יוזמות אלה, היא הקטינה לאחרונה את סעיף עלויות כח אדם בכ-10 מיליון דולר בשנה.

העיכוב הארוך בהגשת הדו"חות חשף את החברה גם לאי עמידה בחובותיה מול בנקים. החברה ציינה, כי החלה בשיחות עם בעלי החוב בקשר לקבלת כתב ויתור מתאים מהבנקים, אך היא עומדת בכל תשלום חובותיה לבנקים ולמחזיקי אג"ח.

ד"ר בארי לויט, יו"ר מועצת המנהלים של תרו, ציין כי "חברי מועצת המנהלים נדהמו, הופתעו והביעו צערם על ממצאי הבדיקה". החברה תקיים אסיפת בעלי מניות ב-6 בדצמבר.

תרו הגישה את ממצאי הדו"ח להנהלת בורסת נאסד"ק, אך איום המחיקה ממסחר של תרו לא הוסר עדיין. החברה יכולה להגיש את הדו"חות המורחב ל-2005 עד 17 בנובמבר, אך ציינה היום כי אינה יודעת אם תוכל לעשות כן. זאת, מכיוון שעל ארנסט ויאנג לבחון את ממצאי דו"ח הבדיקה טרם השלמת הביקורת על דו"חות 2005.

אם יימחקו המניות ממסחר בנאסד"ק, בכוונת החברה להגיש בקשה לחידוש המסחר מיד לאחר הגשת טופס ה-20-F.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully