וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי קרנות ההון סיכון פסימיים

גיא גרימלנד

30.10.2006 / 15:34

רק 37% צופים שיפור באקלים הכלכלי הישראלי. כ-52% מעריכים שהזרים יקטינו השקעותיהם בארץ

בתקופה האחרונה נדמה שבשוק ההיי-טק הישראלי אקזיט רודף אקזיט, אבל מסתבר שמנהלי קרנות ההון סיכון לא כל כך אופטימיים. לפי סקר VC Indicator של פירמת דלויט בריטמן אלמגור, כ-37% מהמנהלים צופים שיפור באקלים הכלכלי הישראלי ברבעון הנוכחי, לעומת ממוצע רבעוני של כ-55% בשלוש השנים האחרונות. יתרה מכך, 15% מהמנהלים צופים כי המצב הכלכלי יורע במהלך ששת החודשים הקרובים, לעומת 11% שסברו כך ברבעון הראשון של 2006. קרוב ל-48% מהמנהלים מאמינים כי המצב יישאר כפי שהוא, גם בחצי השנה הקרובה (לעומת 42% ברבעון הראשון).

באשר להשלכות הישירות של מלחמת לבנון השנייה, בתעשיית ההון סיכון משדרים "עסקים כרגיל". השפעות המלחמה על תעשייה זו, אם ישנן כלל, הן מינוריות בלבד, על פי תוצאות הסקר. רק מיעוט מבין מנהלי הקרנות (7%) סבור כי למלחמה היתה השפעה גדולה על תעשיית ההיי-טק המקומית, כאשר כ-82% סבורים כי למלחמה היתה השפעה מועטה בלבד על התעשייה ו-11% מהנשאלים סבורים שהמלחמה כלל לא השפיעה על תעשיית ההיי-טק.

בנוגע להשפעת המלחמה על המשקיעים הזרים, כ-52% מהנשאלים מעריכים כי בעקבות המלחמה יקטן אך במעט היקף ההשקעות הזרות בקרנות הון סיכון ישראליות. כ-44% מהנשאלים סבורים שלא יחול שינוי בסך ההשקעות הזרות, ואילו 4% ממנהלי תעשיית ההון סיכון אף סבורים שהיקף ההשקעות הזרות יגדל.

"אף על פי שמשקיעים זרים בהחלט בוחנים מקרוב את סכנת ההסלמה במזרח התיכון, הם עדיין מניחים שבטווח הארוך החוסן הכלכלי של ישראל ויתרונה התחרותי בתחום ההיי-טק יישמרו. ניתן להניח כי כל עוד לא תתפתח הסלמה מהותית ותימשך ההתערבות הבינלאומית להרגעת האזור, ימשיכו המשקיעים הזרים להפנות משאבים לישראל", מסביר רו"ח יגאל בריטמן, יו"ר הפירמה וראש מגזר ההיי-טק ב-דלויט העולמית.

על השאלה, אילו תחומים טכנולוגיים מועדפים מבחינת השקעה? השיבו 67% מהנשאלים כי תחום ה-Cleantech (טכנולוגיות נקיות) הוא התחום שיגדל בחצי השנה הקרובה יותר מכל תחום אחר. הם סבורים שהדבר יבוא לידי ביטוי במספר העסקות שיירשמו בחברות מתחום זה. במקום השני - כ-55% צופים מספר העסקות בתחום האינטרנט יגדל. במקום השלישי מדורג תחום אבטחת המידע (52%); במקום הרביעי נמצא תחום המכשור הרפואי (50%); ובמקום החמישי מדורג תחום המוליכים למחצה.

התחום שזוכה לפסימיות רבה הוא תחום התוכנה: 33% סבורים שהיקף ההשקעות בתחום זה יקטן בחצי השנה הקרובה. תחומים אחרים שלגביהם מנהלי קרנות ההון סיכון פסימיים, הם מוליכים למחצה (27%) וביו-טכנולוגיה (27%).

מהסקר עולה עוד, כי שוק ההנפקות הראשוניות (IPOs) ימשיך להוות אסטרטגיית Exit משנית עבור חלק ניכר מחברות ההיי-טק. ברבעון הנוכחי חלה ירידה משמעותית באחוזי המנהלים המאמינים בשוק זה - רק 33% מהנשאלים - לעומת 47% ברבעון הראשון של השנה ו-55% ברבעון הרביעי של שנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully