וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאגיד הצרפתי וילמורן מוחק את הזרע מהמסחר - 8 שנים לאחר שהתחיל להשקיע בה; פירסם הצעת רכש מלאה למניה

נתן שבע

30.10.2006 / 15:38

הצעת הרכש תבוצע במחיר הנמוך בכ-4% ממחירה של המניה בשוק



שלושה חודשים לאחר שהתאגיד הצרפתי וילמורן הגדיל את אחיזתו בחברת לכדי 90%, מגיע השלב הכמעט בלתי נמנע. וילמורן פירסמה היום הצעת רכש מלאה לרכישת יתרת מניות החברה במחיר של 26 שקל למניה - כ-4% מתחת למחירה של המניה בשוק. הצעת הרכש כולה תעלה לוילמורן כ-40 מיליון שקל, כאשר וילמורן זקוקה להיענות של כ-5% מהמשקיעים על מנת לבצע ליתר בעלי המניות רכישה כפויה.



שוויה הבורסאי של חברת הזרע, העוסקת בפיתוח וייצור זרעים לירקות וגידולי שדה, עומד על 427 מיליון שקל לאחר שהמניה טיפסה בכ-22% מתחילת השנה. עם זאת, המניה סובלת מסחירות דלה, כאשר גם השיעור הנמוך של הסחורה הצפה (המניות שאינם נמצאות בידיהם של בעלי העניין) בוודאי אינו עוזר לה.



ההשקעה הראשונה של הצרפתים בחברה הישראלית היתה ב-1998, עם הנפקה פרטית שערכה החברה אז. לפני שלוש שנים רכש התאגיד את אחזקותיה של פולאר השקעות בחברה והפך לבעל שליטה בהזרע, כאשר הגיע ל-55% מהחברה. העסקה אז נעשתה לפי שווי של 316 מיליון שקל, שהיה גבוה ב-84% משווייה של החברה אז ובכ-7% מעל הונה העצמי.



לפני למעלה מחצי שנה הודיעה התאגיד על כוונתו להגדיל את אחזקותו בחברה, לאחר שהודיע שירכוש את אחזקותיהם של מגדלי הזרעים (37%) - האגודות החקלאיות, הקיבוצים והמושבים - לפי שווי של 91 מיליון דולר, דיסקאונט של 14% על שווייה של החברה בבורסה באותה תקופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully