וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי אינטל ישראל: ב-AMD מדברים על מוצרים עתידיים; אנחנו מעדיפים לדבר רק על מוצרים הנראים לעין

גיא גרימלנד

30.10.2006 / 17:47

למרות רכישת ATI על ידי AMD, באינטל מסרבים להתייחס לרכישת NVIDIA כמהלך תגובה



"אין משהו ממשי מאחורי ההצהרות של הקטור רואיז (מנכ"ל AMD, ג.ג) על כך שיביס אותנו בבנצ'מרקים (מבחני ביצועים), כך אמר דדי פרלמוטר, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת הניידות באינטל העולמית, במסיבת עיתונאים מיוחדת שערכה אינטל. "בחודש האחרון היו כמה הצהרות, למשל על מעבדים עם יכולות עיבוד של וידיאו. ב-AMD מדברים על מוצרים עתידיים, בעוד אנחנו באינטל מעדיפים לדבר רק על מוצרים הנראים לעין".



פרלמוטר השיב לביקורת שעלתה בכל הנוגע למיצובה של ענקית השבבים בתחרות מול AMD. המסר שביקש להעביר, כשלצדו מולי אדן, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת פלטפורמות ניידות באינטל העולמית, הוא: "אצלנו עושים ומדברים על מוצרים קיימים, בעוד שב-AMD מעדיפים לשגר הצהרות שונות לאוויר העולם, מבלי שהן מבוססות על תוכן ממשי".



כ-1,500 איש הגיעו היום לאירוע פורום המפתחים של אינטל (IDF - Intel Developer Forum), המתקיים ברחבי העולם ונערך זו השנה השנייה ברציפות במרכז הירידים בתל אביב. במסיבת העיתונאים חשפה אינטל כי היא תשיק מעבד ארבע ליבות כבר בחודש הקרוב. המעבד, ציין פרלמוטר, ישפיע על עולם המחשוב, בעיקר על שוק השרתים, שוק המשחקים ושוק הווידיאו.



בחודשים האחרונים, השלימה אינטל את השקתם של המעבדים החדשים שלה בשוק המעבדים הדו-ליבתיים (Dual Core). החברה השיקה מעבדים דו-ליבתיים חדשים לשרתים (וודקרסט), למחשבים שולחניים (קונרו) ולמחשבים ניידים (מרום). כל הארכיטקטורות למעבדים אלו פותחו במרכז בחיפה.



המאבק בין אינטל ו-AMD החריף השנה, כאשר אינטל החליטה לבצע השנה מהלך רה-ארגון ענק, הכולל פיטורים של 10,500 עובדים, ויתור על תחומים שאינם רלוונטיים (למשל המרכז בפ"ת של DSPC שפיתח מעבדים למכשירי סלולר) ומיקוד הקרב מול היריבה בתחומים המסורתיים של שוק המעבדים.



המהלך של אינטל הוכיח את עצמו ברבעון השלישי של השנה, כאשר לפי נתוני חברת המחקר מרקורי ריסרץ', החברה שבה וכבשה ברבעון השלישי חלק מנתח השוק ש-AMD גזלה ממנה בשוקי השבבים למחשבים אישיים ושרתים. עם זאת, AMD הגדילה את הנתח שלה בשוק המחשבים הנישאים. לפי חברת המחקר, הנתח של אינטל בשוק השבבים גדל ל-76% לעומת 73% ברבעון השני. הנתח של AMD גדל ל-23% לעומת 22% ברבעון הקודם.



בסוף חודש יולי, הודיעה AMD על כוונתה לרכוש את יצרנית שבבי הגרפיקה ATI, בעסקה ששווייה כ-5.4 מיליארד דולר. במסיבת העיתונאים שערכה אינטל, הודו בכיריה כי לחברה חסרות יכולות המשלבות עיבוד נתונים עם עיבוד הגרפי, אך ציינו כי כפי שאינטל נוהגת תמיד, "גם לכך תינתן תשובה בעתיד".



לדברי פרלמוטר, יש הגיון בסוג כזה של מעבדים, בעיקר במחשבי כף יד ובמחשבים קטנים. פרלמוטר סירב לומר אם מהלך הנגד של אינטל יהיה רכישת NVIDIA, אך המתיק סוד ואמר: "לא אתייחס לרכישת NVIDIA, אבל המחיר שלה די זול. אפילו מציאה. אינטל היא שחקנית מרכזית בתחום המאיצים הגרפיים, אך לא בתחום ה-High End (עיבוד יישומים ברמה גבוהה). נשפר את הביצועים בכל הקשור לגרפיקה, כי כך דורשים הלקוחות. מתי יהיה מאיץ גרפי לפלח זה? אינני יודע".



פרלמוטר התייחס גם לתוצאות הכספיות האחרונות. על אף שברבעון האחרון חוותה אינטל את אחד הרבעונים המשמעותיים בתולדותיה בשנים האחרונות, עם שלל השקות של מוצרים חדשים, עדיין היו התוצאות הכספיות בינוניות. הרווח של אינטל ירד ב-35% ל-1.3 מיליארד דולר, לעומת 2 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסות החברה ירדו ב-12% ל-8.74 מיליארד דולר, לעומת 9.96 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.



"הרווח הנקי ירד מאחר שכל שנת 2006 התאפיינה במכירות נמוכות לעומת 2005. הרבעון השלישי היה טוב, ואני בטוח שהמוצרים החדשים ישפיעו על התוצאות ברבעון הבאים", אמר פרלמוטר.



אדן הבהיר כי אין ממש בפרסומים על כך שמערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט לא מנצלת את המעבדים הדו-ליבתיים של אינטל. "מעבר לכך, לא כל מה שרץ על מחשב PC הוא מערכת הפעלה. יש עוד אפליקציות. ויסטה משתמשת בחלק מיכולות העיבוד, אבל גם אם היא לא משתמשת בכולן, אני לא מוטרד".



לדברי אדן, הטרנד ש"תופס" חזק כיום את עולם המחשוב הוא ניידות. "הכל בעולם עובר לניידות", אמר אדן. "השנה, 36% מהמחשבים שיימכרו בעולם יהיו ניידים. במדינות מתקדמות נמכרים יותר מחשבים ניידים ממחשבים שולחניים בשוק הצרכני הפרטי, ויש חדירה גבוהה גם בשוק העסקי, עקב גילוי הפרודוקטיוויות הטמונה בניידות. כיום ישנה דרישה גדולה לעיבוד של אפליקציות וידיאו ו-High Defenition, גם לחיבוריות מכל מקום בעקבות החדירה של הפס הרחב", אמר.



אדן ציין טרנד נוסף שלדעתו יהפוך משמעותי: המחשב קטן - UMPC - Ultra Mobile PC.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully