וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים פדרליים: קיצוצי עלויות תרמו לפיצוץ הקטלני במזקקת הנפט של BP ב-2005

TheMarker

30.10.2006 / 19:43

בתאונה מתו 15 עובדים ו-180 נפצעו; ענקית הנפט הבריטית מכחישה כי לקיצוצים היה קשר לתאונה



חוקרים פדרליים אומרים כי קיצוצי עלויות בענקית הנפט BP הובילו לפשרות בשמירה על אמצעי בטיחות במזקקה בטקסס ותרמו להתרחשותו של פיצוץ קטלני במארס 2005 - כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". ממצאים אלה מגדילים בצורה משמעותית את אחריותה המשפטית והפיננסית של החברה הבריטית, לאסון.



BP עומדת בפני חקירה של התאונה, שהתרחשה במזקקה בטקסס סיטי שבטקסס. בתאונה נהרגו 15 עובדים ו-180 נפצעו. בנפרד, חוקרות הרשויות הפדרליות את פעילות המסחר באנרגיה של BP ואת בעיות הקורוזיה בצינור הנפט בשדה הנפט הגדול שלה באלסקה - פרודהו ביי. BP מכחישה כי הקיצוצים בעלויות הובילו לתאונה.



CSB, הסוכנות הפדרלית החוקרת תאונות הקשורות בכימיקלים, אמרה כי מסמכים פנימיים של BP מראים כי מנהלים בחברה היו מודעים לקיומן של בעיות בטיחות חמורות במזקקת הנפט בטקסס סיטי וב-34 עסקים אחרים של BP ברחבי העולם, חודשים או שנים לפני התאונה. לדברי CSB, ציוד ישן ולא בטוח נשמר, וליקויים חמורים בתחזוקה המונעת לא טופלו.



לאחר התאונה, פירסמה BP את ממצאי החקירה שלה, שהצביעו על ליקויי תחזוקה והבטחה חמורים וכשלים בהנהלת המזקקה. אולם, BP הטילה את מירב האשמה על קומץ של עובדים ופקחי עבודה בדרג נמוך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully