וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: התחממות גלובלית בלתי מרוסנת תגרום לזעזוע בכלכלה העולמית בקנה מידה של מלחמות העולם

סוכנויות הידיעות

30.10.2006 / 22:34

טוני בלייר אמר כי השינויים האקלימיים צפויים לעלות לעולם בין 5% ל-20% מהתמ"ג הגלובלי בשנה



התחממות גלובלית בלתי מרוסנת תגרום לזעזוע בכלכלה העולמית בקנה מידה של מלחמות העולם והשפל הכלכלי הגדול של 1929, כך עולה מדו"ח שפירסמה היום ממשלת בריטניה במסגרת מאמצים לשכנע את הספקנים כי קיים קשר בין צמיחה כלכלית לסביבה.



בריטניה שכרה את סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור, שהפך בשנים האחרונות לדובר משפיע בנושאי איכות הסביבה, לייעץ לממשלה בנושא השינויים האקלימיים. הדבר נתפס כעדות מובהקת לחוסר שביעות הרצון של בריטניה מהמדיניות הנוכחית של ארה"ב בנושא.



טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה, אמר כי השינויים האקלימיים יעלו לעולם בין 5% ל-20% מהתמ"ג הגלובלי בשנה בסופו של דבר. הוא קרא לביצוע "פעולה אמיצה והחלטית" בכל הקשור לקיצוץ פליטות הפחמן.



הדו"ח הדגיש, כי כדי להילחם בצורה יעילה בהתחממות הגלובלית דרוש שיתוף פעולה בין מדינות גדולות כגון ארה"ב וסין. הדו"ח מהווה ניגוד עצום למדיניות ה"נחכה ונראה" של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בנושא.



סר ניקולס סטרן, כלכלן בכיר בממשלת בריטניה שחיבר את הדו"ח, אמר כי פעולה עכשווית לקיצוץ פליטות גזי החממה תעלה כ-1% מהתמ"ג בשנה. הוא המליץ לעבור "לכלכלה גלובלית דלת פחמן" באמצעות מיסוי ופיקוח על גזי חממה.



אמריקה היא הפולטת הגדולה ביותר בעולם של פחמן הדו-חמצני וגזים אחרים הגורמים להתחממות הסביבה, אך בוש סירב לצרפה לאמנת קיוטו להפחתת גזי החממה, בטענה כי הדבר יפגע בכלכלתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully