וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים במגמה מעורבת

עמרי כהן

30.10.2006 / 23:15

מדד נאסד"ק עלה ב-0.6% על רקע עליות שערים במניות הטכנולוגיה, אולם מדד דאו ג'ונס נותר כמעט ללא שינוי

לאחר ירידות השערים בסיום שבוע המסחר הקודם ופתיחה מהוססת של המסחר היום, עברו בורסות וול סטריט להיסחר במגמה חיובית, אותה מובילות מניות הטכנולוגיה. מדד נאסד"ק התחזק ב-0.5% ל-2,362 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ומדד S&P 500 עלה ב-0.2%. בשוק הסולידי נשמרה היציבות והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה קלות ב-0.002% ל-4.673%.

לאווירה החיובית תרמת נפילה של 4% במחירי הנפט הגולמי לרמה של 58.36 דולר לחבית. בגזרה המקרו כלכלית, פורסמו נתוני ההכנסה הפרטית וההוצאה האישית בארצות הברית לחודש ספטמבר. ההכנסה הפרטית של אזרחי ארה"ב גדלה בחודש שעבר ב-0.5% ואילו הההוצאה האישית שלהם עלתה ב-0.1%. בוול סטריט צפו בממוצע עלייה של 0.3% בהכנסה הפרטית וגידול של 0.2% בהוצאה האישית.

מדד המחירים לצרכן, המבוסס על ההוצאה האישית בניכוי מחירי המזון והאנרגיה, עלה בספטמבר ב-0.2%, לאחר עלייה של 0.3% באוגוסט. מדד זה נחשב למועד על הבנק הפדרלי לצורך אומדן האינפלציה בארצות הברית.

בקרב החברות הישראליות, נכנסת השבוע עונת הדו"חות הכספיים להילוך גבוה. לא פחות מ-16 מתוכן, ואולי אף יותר, מתוכננות לחשוף השבוע את תוצאותיהן לרבעון השלישי של 2006, כחודש לאחר סיומו. חלק מהן החלו בכך כבר היום. רדוור, המתמחה בפתרונות לניתוב עומסים ברשת, סיכמה את הרבעון שחלף עם צמיחה מתונה בהכנסות של 6% בלבד, ל-20.2 מיליון דולר. אולם, סמנכ"ל הכספים של רדוור מאיר משה, הכריז על סיומו של המשבר בחברה ועל השינויים שצפויים לבוא לידי ביטוי בתוצאות כבר ברבעון הרביעי. משה גם הכריז כי ברדוור עובדים כעת "על תוכנית גידול אגרסיווית לשנה הבאה". מניית החברה עלתה ב-5.3% ל-14.8 דולר, לאחר נפילה של 23% מתחילת השנה.

גם אופטיבייס, המפתחת פתרונות לדחיסת שידורי וידיאו דיגיטליים על גבי רשתות תקשורת רחבות פס, לא הרשימה ברבעון השלישי, עם הכנסות יציבות של 4.3 מיליון דולר. אולם סמנכ"ל הכספים שלה, דני לוסטיגר, ציין כי ברבעון השלישי העמיקה החברה את פעילותה בשווקים בחו"ל וסיימה אותו כשבאמתחתה צבר הזמנות משמעותי לרבעון הרביעי. במקביל, דיווחה אופטיבייס על עסקת המשך גדולה בהודו. היקפה של העסקה הוערך בהיקף שבין 700 אלף דולר למיליון דולר. מניית החברה הגיבה בטיפוס של 6.7% ל-2.9 דולרים, לאחר צניחה של 44% מתחילת השנה.

מגל מערכות ביטחון חשפה תוצאות רבעוניות, שהצביעו על גידול מתון בהכנסות, קיטון בהוצאות ושיפור בשורה התחתונה. מגל, המפתחת גדרות הפרדה אלקטרוניות ומערכות אבטחה נוספות, סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 2.5% בהכנסות ל-16.2 מיליון דולר, ועם רווח של 623 אלף דולר. זאת, לעומת הפסד של 376 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, אמר מנכ"ל מגל יזהר דקל, כי הנהלת החברה מאמינה שתוצאות 2006 יעלו על תוצאות 2005, והמניה הוסיפה 4.1% ל-9.8 דולרים, בהמשך לעלייה של כ-7% מתחילת השנה.

לנאופטיקס, אשר פעילותה מתרכזת בחברה הבת (60.4%), איזיצ'יפ, דיווחה על גידול של 200% בהכנסות ברבעון השלישי ל-2.1 מיליון דולר, עקב הזינוק במכירות מעבדי הרשת החדישים של איזיצ'יפ. עם זאת, הפסדי החברה נותרו עדיין גבוהים, ברמה של 2.1 מיליון דולר, ובוול סטריט היה מי שהעדיף בשל כך לממש רווחים, לאחר זינוק חודשי של 47% במניה. בתגובה, איבדה לנאופטיקס 3.7% ל-13.7 דולר.

לאחר סיום המסחר תפרסם גם ספקית שירותי הבילינג (חיוב) מיקנעם, מאינד סי.טי.איי, את תוצאותיה לרבעון השלישי. בינתיים היא עלתה ב-0.7% ל-2.9 דולרים.

יצרנית התרופות תרו, איבדה 7.8% ל-11.1 דולר, לאחר שהחברה חשפה כי בכיר בצוות הנהלת הכספים שלה מסר לרשות ני"ע בארה"ב ולרואי החשבון הצהרות מטעות. בעקבות זאת, נאלצו סמנכ"ל הכספים וחבר נוסף במחלקת הכספים לעזוב, ותרו צפויה להיזרק בקרוב מבורסת נאסד"ק, בהנחה שלא תספיק להגיש עד אמצע נובמבר את הדו"חות הכספיים המורחבים ל-2005.

בית ההשקעות מטריקס העלה את המלצתו למנייתה של חברת פיתוח השבבים, צורן, מ"מכירה חזקה" ל"החזק". צורן עלתה היום ב-0.1% ל-14.1 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully