וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע ממשיכה לשבור שיאים במכירות הקופקסון

טל לוי

31.10.2006 / 8:49

המכירות ברבעון ה-3 עלו ב-15% ל-354 מ' ד'. הקופקסון הוא התרופה הראשונה פרי פיתוחה של טבע - מיועד לטיפול בטרשת נפוצה


טבע ממשיכה לשבור שיאים במכירת תרופת הקופקסון. החברה מדווחת הבוקר כי מכירות התרופה עלו ברבעון השלישי של 2006 ב-15% והסתכמו בשיא של 354 מיליון דולר. קופקסון היא התרופה המקורית (אתית) הראשונה של טבע אשר מיועדת לטיפול בטרשת נפוצה.

המכירות הן במונחי מחיר המכירה בשוק, אך התרומה בפועל לתוצאות הכספיות של טבע נמוכה ב-50%, שכן החברה מתחלקת בהוצאות השיווק של התרופה עם חברת סנופי-אוונטיס הצרפתית.

מכירות הקופקסון בארה"ב ברבעון ה-3 של 2006 גדלו ב-10% לעומת הרבעון המקביל ב-2005 והסתכמו ב-226 מיליון דולר. התרופה אף המשיכה לחזק את מעמדה בשוק המרשמים והגיעה לנתח שוק של 34% מסך כל המרשמים בארה"ב ו-35.2% במונחי מרשמים חדשים בספטמבר 2006.

מחוץ לארה"ב, בעיקר באירופה, ממשיך הקופקסון להיות המוצר הגדל באופן המהיר ביותר בשוק הטרשת הנפוצה עם גידול של 26% לעומת הרבעון המקביל ועם מכירות של 128 מיליון דולר.

לפני כחודש הודיעה טבע כי מחקר חדש שערכה מצביע על כך שטיפול בתרופת הקופקסון בלבד יוצר השפעות מרסנות ומתמשכות על התפתחות המחלה, לאחר טיפול במשך 6 חודשים של קופקסון בשילוב עם סטרואידים. במילים אחרות, בשלב הראשון העניקו לחולים טיפול משולב בקופקסון ובסטרואידים שהיה יעיל. בשלב השני הופסק הטיפול בסטרואידים וניתן טיפול בקופקסון בלבד למשך חצי שנה – ובתקופה זו נמשכה הירידה בנגעים, גם ללא תוספת הסטרואידים

ואולם ענקית התרופות השווייצית, נוברטיס, הודיעה לפני כחודש על תוצאות טובות בניסויים בתרופה חדשה למחלה, הנושאת לפי שעה את השם FTY720. מדובר בתרופה אוראלית (תרופה הניתנת דרך הפה כדוגמת טבליות, קפליות וסירופים) לטרשת נפוצה - מחלה שעד כה כל התרופות שפותחו לטיפול בה, ניתנו לחולים באמצעות זריקה או אינפוזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully