וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק תרכוש את סירנה ב-1.1 מיליארד דולר

רויטרס

31.10.2006 / 9:04

חברת הביוטכנולוגיה זינקה ב-97% במסחר לאחר הסגירה בניו יורק לאחר ההודעה על הרכישה, והמסחר בה הופסק

יצרנית התרופות האמריקאית מרק הודיעה, כי תרכוש את חברת הביוטכנולוגיה סירנה תרפיוטיקס תמורת 1.1 מיליארד דולר במזומן. הרכישה תגדיל את דריסת רגלה של מרק בפיתוח תרופות המבוססות על טכנולוגיית התערבות ב-RNA (חומצות גרעין).

מרק תשלם 13 דולר למניה עבור סירנה (סימול RNAI) - יותר מכפליים ממחירה הסגירה שלה אמש - 6.45 דולרים. במסחר לאחר הסגירה זינקה מניית סירנה ב-97% למחיר 12.71 דולר למניה. הזינוק התרחש תוך דקות ספורות מההודעה על הרכישה, ולאחר מכן הפסיקה הבורסה את המסחר בה.

סירנה מפתחת קבוצת תרופות חדשה המבוססת על טכנולוגיה בשם RNA interference (התערבות ב-RNA). לדברי מרק מדובר בטכנולוגיה מבטיחה בתחום מחקר הסרטן. ה-RNA, או חומצות הגרעין, הן המולוקולות המעבירות את המידע הגנטי המקודד ב-DNA. הטכנולוגיה של סירנה מתבססת על שימוש במולוקולות RNA שעברו שינוי כימי כתרופות. באופן זה מקווים למנוע את ייצורם של חלבונים הגורמים לשלל מחלות - ביניהן סרטן, צהבת C ומחלות שונות של מערכת הנשימה.

למרק כבר שיתוף פעולה עם חברת אלנילם פרמסוטיקלס, שרבים רואים בה את המובילה בתחום ההתערבות ב-RNA, בשל מספר הפטנטים הגדול שלה. אך שותפות זו נפגעה בשנה שעברה כאשר אלנילם השעתה את פיתוח התרופה הנסיונית שלה לאחת הסיבות העיקריות לעיוורון. החברה נימקה את השעיית הפיתוח בתחרות מצד טיפולים שאושרו באחרונה לטיפול בתופעה. המוצר המוביל של סירנה, הנמצא בשלב ניסויי האמצע, נועד לטפל באותה תופעה. המוצר, סירנה-027, נחקר בשיתוף פעולה עם חברת אלרגן במסגרת מחקרים בנושאי מחלות העין.

לסירנה שיתוף פעולה גם עם גלקסו סמיתקליין בנושא פיתוח תרכובות לטיפול במחלות של דרכי הנשימה. החברה עוסקת גם בתחום המחלות הזיהומיות, המטבוליזם ורפואת העור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully