וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטליקס הורידה משמעותית את התחזית השנתית

שירלי יום-טוב

31.10.2006 / 10:02

התחזית השנתית המעודכנת: הכנסות של 201-205 מיליון דולר מול תחזית אנליסטים להכנסות של 215 מיליון דולר

"יש לנו סיכוי טוב לעמוד בתחזית ההכנסות והרווח של החברה ל-2006 על אף שזה יהיה לא קל", כך אמר דני מושיוף, סמנכ"ל הכספים של ריטליקס רק לפני מעט יותר מחודש. התהיות לגבי יכולתה של החברה לעמוד בתחזיות הגיעו לאחר תוצאות הרבעון השני, שהעידו על ירידה בהכנסות ומעבר להפסד נקי. היום מתברר כי הספקנות היתה במקומה - ריטליקס הזהירה לגבי תוצאות הרבעון השלישי, הורידה את התחזית השנתית וסיפקה כבר תחזית ראשונה ל-2007, הנמוכה משמעותית מתחזית הקונצנזוס בשוק.

הכנסותיה של ריטליקס ברבעון השלישי יהיו 50 מיליון דולר עם רווח נקי (פרופורמה) של מיליון דולר. ההפסד הנקי, בהכללת הוצאה על אופציות של 1.3 מיליון דולר על אופציות והוצאה של 700 חשבונאית נוספת של 700 אלף דולר הקשורה ברכישות שבוצעו בעבר, יהיה מיליון דולר. מספרים אלה נמוכים מאלו של האנליסטים, שצפו הכנסות של 54 מיליון דולר. תוצאות הרבעון השלישי יפורסמו ב-28 בנובמבר 2006.

החברה רשמה ברבעון השני הכנסות של 45.9 מיליון דולר עם הפסד נקי של 2.7 מיליון דולר וציפתה להשתפר.

התחזית השנתית הונמכה להכנסות של 205-201 מיליון דולר עם רווח (פרופורמה) של 10-7 מיליון דולר. השורה התחתונה תנוע בין הפסד נקי של מיליון דולר לרווח נקי של 2 מיליון דולר. התחזית הקודמת היתה גבוהה משמעותית - להכנסות של 225-215 מיליון דולר עם רווח של 20-16 מיליון דולר ואילו תחזית האנליסטים עומדת על 215 מיליון דולר.

לריטליקס הוצאה כבדה, בגובה 4.5 מיליון דולר בגין אופציות, והוצאות בגובה 3.5 מיליון דולר הקשורות בהפחתות כתוצאה מרכישות של חברות שנעשו בעבר.

בארי שקד, מנכ"ל ריטליקס, ציין כי "במהלך הרבעון השלישי התקדמנו בביצוע פרויקטים אצל לקוחות, אולם עדיין הרגשנו את ההשפעה של העיכובים שמנעו מאיתנו להשלים כמתוכנן כמה אבני דרך בפרויקטים במהלך הרבעון השני. אנחנו צופים שהרבעון הרביעי יהיה חזק יותר משני הרבעונים הקודמים עם הכנסות בסך יותר מ-54 מיליון דולר, רווח נקי (פרופורמה) בסך יותר מ-3.8 מיליון דולר ורווח נקי בסך 1.3 מיליון דולר. ביצוע הפרויקטים מתקדם היטב והלקוחות שלנו ממשיכים לתמוך בפרויקטים ומחויבים לעבודה איתנו. אנחנו מאמינים שחזרנו למסלול של גידול בהכנסות ושל ריווחיות".

שקד הוסיף, כי "אנו עובדים על מספר הזדמנויות עסקיות משמעותיות, כולל כמה חוזים גדולים, שנמצאים בשלבים מתקדמים של משא ומתן עם הלקוחות אבל לא הושלמו במהלך הרבעון השלישי. אנו מאמינים שנחתום על החוזים האלה בחודשים הקרובים. עם זאת, איננו מצפים לכלול את ההכנסות האלה השנה ולכן החלטנו להציג תחזית שמרנית יותר לשנת 2006. במבט קדימה, אנו מרגישים שהשוק נותר חיובי מאוד עבור ריטליקס".

כאמור, החברה סיפקה תחזית ראשונה לשנה הבאה, לפיה ההכנסות יהיו 230-220 מיליון דולר עם רווח (פרופורמה) בין 15 ל-22 מיליון דולר. זאת, לעומת תחזית בוול סטריט להכנסות של 246 מיליון דולר. הוצאה עצומה של 6 מיליון דולר בגין ההטבה הגלומה באופציות והוצאות נוספות של 2 מיליון דולר יצמצמו את הרווח הנקי ל-7-14 מיליון דולר.

ריטליקס מתמחה בתוכנות לניהול רשתות קמעוניות ונסחרת בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-365 מיליון דולר בעקבות ירידה של 25% בחצי שנה. בפתיחת המסחר בתל אביב, נופלת המניה ב-13% נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully